نسخه چاپی

رضایی:گرانی، رأس مشكلات اقتصادی است

عکس خبري -رضايي:گراني، رأس مشکلات اقتصادي است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز عقیده كرد: تنها ۳۰ درصد از مشكلات اقتصادی امروز كشور مربوط به تحریم‌هاست و مابقی آن نیاز به مدیریت دارد.


به گزارش نما به نقل از ایسنا،محسن رضایی در جمع مردم شهرستان بردسکن، با اشاره به برخی مشکلات داخلی و خارجی کشور تصریح کرد: مشکلات کشور با یکدیگر مرتبط است.

وی افزود: مشکلات خارجی، دعواهایی که است که غربی‌ها با ایران شروع کرده‌اند و بعد از 15 سال آتش‌بس که بین ما و غرب بود، این آتش بس را یک‌طرفه برهم زدند و اعلام کردند که ایران در محور شرارت است؛ بنابراین چند سالی است که منازعه‌ای بین ایران و غرب بوجود آمده و محور این منازعه تحریم‌های اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مسایل اقتصادی داخل کشور گفت: در رأس مسایل اقتصادی، گرانی‌ها قرار دارد که ترمز بریده است و و مساله دیگر، بیکاری است که همه بویژه جوانان را رنج می‌دهد. با علم و آگاهی می‌توانیم بیکاری، گرانی و فقر را از کشور محو و این مشکلات را حل کنیم.

رضایی همچنین با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در کشور و برخی مشکلات این بخش بویژه در بردسکن اظهار کرد: هزینه‌های قبوض برق چاه‌های کشاورزی و نیز قیمت نهاده‌های شیمیایی بالاست. محصول زعفران و کشمش را در سر باغ و مزرعه با قیمت پایین از باغداران می‌خرند و در بازار تهران و مشهد چندین برابر به فروش می‌رسد و متاسفانه به نظر می‌رسد کشاورزی کشور رها شده است.

وی به طرح خود برای پرداخت یارانه سبز کشاورزان اشاره کرد و گفت: بدون یارانه نمی‌توانیم خیمه کشاورزی کشور را بالا ببریم. بطور متوسط 30 درصد از محصولات کشاورزی کشور از بین می‌رود. کشاورزی سنتی دیگر جواب نمی‌دهد و باید پیشرفته شود و به این سمت سوق داده شود و ما می‌توانیم در بدترین شرایط خشکسالی هم کمبود آب نداشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "کل اقتصاد کشور بر پایه نفت استوار است"، بر لزوم خروج اقتصاد کشور از حالت تک‌محصولی تاکید کرد و گفت: همه دنیا خیمه بزرگ اقتصادشان 10 ستون دارد اما ایران فقط یک ستون به نام نفت دارد و دولت‌ها به بخش کشاورزی توجه نکرده‌اند؛ بنابراین وقتی فشار می‌آید، هزینه‌های کشاورزان ما بالا و درآمدشان کم است و در نتیجه جوانان مشغول در این حوزه مجبورند به شهرهای دیگر بروند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...