نسخه چاپی

آخرین اظهارات انتخاباتی عارف

عکس خبري - آخرين اظهارات انتخاباتي عارف

عارف با بیان اینكه اصلاحات مرامنامه‌ای مصوب ندارد، سیدمحمد خاتمی را رهبر اصلاحات دانست و گفت: اگر در سال 84 رهبری اصلاحات فعال عمل می‌كرد، در انتخابات آن سال اصلاح‌طلبان شكست نمی‌خوردند.

محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های گرکان، شیراز، اراک و جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در پاسخ به نگرانی برخی از دانشجویان در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: این نگرانی و دغدغه همه ماست، فضای دانشگاه‎ها در کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات به صورت غیرقابل قبولی بی‌تحرک و بی‌رمق است و یکی از دلایل اصلی آن، برخوردهای حذفی با فعالان دانشجویی است.


عارف در واکنش به انتقاد دانشجویان نسبت به برخوردهای صورت گرفته در حوادث انتخابات سال 88 با فعالان سیاسی و دانشجویان گفت: اگر در انتخابات حضور پیدا کنم و پیروز شوم، زمینه‌ای را فراهم می‌کنم که مسائل سال 88 در یک فضای باز در دانشگاه‌ها تحلیل شود تا با آسیب‌شناسی آن، راه برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات را باید فرصتی برای بازگرداندن اعتماد عمومی بدانیم، اظهار داشت:کنار کشیدن و عافیت‌طلبی، پاک کردن صورت مساله است و راه‌حلی برای مشکلات کشور نیست. علی‌رغم تمام بی‌مهری‌هایی که به اصلاح‌طلبان شده است، معتقدم هیچ راهی جز حضور قوی در انتخابات وجود ندارد.


عارف با بیان اینکه تصمیمم نسبت به حضور در انتخابات در مقایسه با ماه‌های گذشته جدی‌تر شده است، مهمترین مساله کشور را مسایل اقتصادی و معیشت مردم دانست و گفت: اعتقادم به توسعه فراگیر و جامع است. اگر بخواهیم با صداقت و عملیاتی صحبت کنیم، نمی‌شود وعده‌‌های عجیب و غریب به مردم داد. در مقطع فعلی مهم‌ترین مساله کشور کاهش تورم و فقر ایجاد شده است. اکثریت مردم در تامین معیشت آبرومند با مشکل رو به رو هستند و این مساله به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در صورت حضور یک اصلاح‌طلب دیگر در انتخابات چه تصمیمی می‌‌گیرد، گفت: بارها تاکید کردم به نظر اجماعی اصلاح‌طلبان با با یک رویکرد روشن و قابل قبول تمکین می‌کنم، ولی اگر اصلاح‌طلبان به اجماع نرسند، خودم با مشورت دوستانم تصمیم نهایی را خواهم گرفت.


وی با تاکید بر اینکه اعتقادی به تغییر فله‌ای مدیران ندارم، گفت: نباید خودمان را محدود به یک جریان خاص کنیم بلکه باید از همه پتانسیل‌های کشور و همه نیروهای توانا، مستعد و با انگیزه برای خدمت به مردم خوب کشورمان استفاده کنیم.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه تفکر اصلاح‌طلبی را راه‌حل مشکلات کشور می‌دانم، اظهار داشت: مشی اصلاح‌طلبان مبتنی بر تعامل و گفت‌وگو، عمل به تمامی اصول قانون اساسی، توسعه فعالیت‌های مدنی و مسالمت‌جویانه توام با صبر و پشتکار است. تفکر اصلاح‌طلبی حاصل تجارب مبارزات حق‌طلبانه یکصد ساله اخیر ملت ایران است. این ظرفیت گسترده و متنوع بخش مهمی از سرمایه اجتماعی جامعه ایرانی است.


به گزارش تسنیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای برون‌رفت از این شرایط دشوار با استفاده از فرصت انتخابات 92 که فرصت حضور و مشارکت همگان را فراهم می‌آورد، جریان حاکم با جریان اصلاحات گفت‌وگوهای برادرانه را آغاز کند. زمینه‌های امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای لازم برای حضور با انگیزه تمام جریانات سیاسی در داخل نظام از ‌جمله اصلاح‌طلبان را با به‌کارگیری اهرم‌های در اختیار فراهم کند.

وی با بیان اینکه اصلاحات مرامنامه‌ای مصوب ندارد، سیدمحمد خاتمی را رهبر اصلاحات دانست و گفت: اگر در سال 84 رهبری اصلاحات فعال عمل می‌کرد، در انتخابات آن سال اصلاح‌طلبان شکست نمی‌خوردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش در واکنش به سوالات دانشجویان درباره زندانیان سیاسی گفت: معتقدم مشکل زندانیان سیاسی که به مانند استخوان لای زخم است، با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و بازگشت به صحنه‌های مدیریتی کشور و با استفاده از سازوکارهای قانونی قابل حل است. هرچند امیدوارم با تدابیری که مسئولین مربوطه اتخاذ می‌کنند، بسیاری از این دوستانی که در زندان هستند و شخصاً آن‌ها را می‌شناسم و از جمله افراد دلسوز و وفادار نظام هستند، آزاد شوند. در صورت حضور در انتخابات و پیروزی اصلاح‌طلبان، تمام تلاشم را با توجه به تعاملاتی که دارم، برای حل مشکل این دوستان انجام خواهم داد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...