نسخه چاپی

قلعه‌نویی: رفتار و تربیت حرفه‌ای نداریم

ما رفتار و تربیت حرفه‌ای نداریم. ولی اگر یك بار پولمان دیر شود، زمین و زمان را به هم می‌ریزیم."

به گزارش نما به نقل ازایسنا: امیر قلعه‌نویی دیدار با نفت تهران را یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال دانست. او گفت: دغدغه‌ ما چمن ورزشگاه‌ها شده و با کم‌کردن تیم‌های لیگ برتر چیزی حل نمی‌شود.

سرمربی استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران از هفته 31 لیگ برتر گفت: "دیدار با نفت تهران یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال است. این حرف را در بازی با صبا گفته بودم. به لطف خدا و اهل‌بیت و حمایت بچه‌ها راهمان را پیموده‌ و امیدوارم، حس مسئولیتی را که در دیدار برابر العین و تراکتورسازی داشته‌اند، در این دیدار هم داشته باشیم."

قلعه‌نویی ادامه داد:‌ "دغدغه‌ مالی داریم و آقایان نجف‌نژاد و فتح‌الله‌زاده و امیدوار رضایی در حال تلاش برای آن هستند. یک ماه است که آقای نجف‌نژاد پیگیر ماجراست و امیدواریم که تا قبل از عید مشکلات حل شود. به عنوان یک طرفدار استقلال از این افراد و بازیکنان تشکر می‌کنم. حتی پیگیر شدم و دیدم که پرسنل ما چهار ماه است که پولی دریافت نکرده‌اند ولی چون نیت‌مان درست است، به هدف نزدیکیم. نفت تیم خوبی است و منابع مالی‌اش به موقع است، امکانات خوبی را دارد و در بازی هم از نظم خاصی برخوردار است."

او با اشاره به همکاری با ابراهیم‌زاده در تیم ملی گفت: "فکر می‌کنم که بازی سختی داشته باشیم. از سویی نوروزی، مهاجم تیم نفت هفته‌ قبل برای اولین‌بار در این تیم بازی کرده و موفق به گلزنی شده است. فکر می‌کنم که با آن حس مسئولیت اگر حاضر شویم، حتما پیروز از میدان بیرون خواهیم آمد."

در ادامه خبرنگاری از قلعه‌نویی پرسید، نمی‌خواهد نسبت به عمران‌زاده گذاشتی داشته باشد؟ او در پاسخ گفت: "در مقامی نیستم که فردی را ببخشم. باشگاه دارای اصولی است و همه باید تابع باشیم. نمی‌شود یک سرهنگ راهنمایی‌ورانندگی به خاطر سرهنگ بودنش چراغ را رد کند. من این مقام را ندارم که کسی را از باشگاه بیرون بیاندازم. باشگاه سلسله مراتب دارد و کمیته‌ انضباطی باید درباره او تصمیم بگیرد. زمانی است که با یک بازیکن جروبحث می‌کنم و از حق خودم می‌گذرم. عمران‌زاده به مردم و پیراهن استقلال پشت کرد. البته عذرخواهی‌اش را هم کرده است. تورس در فینال جام‌جهانی چهار دقیقه بازی کرد و با تمام وجودش در میدان حاضر شد. گویا در آنجا مسلمانی بیشتر می‌بینیم یا رئال‌مادرید که کاکا را روی نیمکت می‌گذارد و یا یک دقیقه به او بازی می‌دهد و کاکا در همان یک دقیقه با تمام وجود بازی می‌کند. یا حتی آقای ساموئل که اوایل به او بازی نمی‌دادیم ولی اعتراضی نداشت. ما رفتار و تربیت حرفه‌ای نداریم. ولی اگر یک بار پولمان دیر شود، زمین و زمان را به هم می‌ریزیم."

قلعه‌نویی ادامه داد: "مثلا می‌خواهند تعداد تیم‌های لیگ را کم کنند. با این کار صورت مساله را پاک می‌کنیم. به جای درست کردن زمین و ایجاد امکانات تیم‌ها را کم می‌کنیم . این چه دردی را دعوا می‌کند؟ آقای نصیرزاده گفته با کم کردن تیم‌های لیگ 124 بازی کم می‌شود. شما ببینید که چقدر تماشاگر و بازیکن از این فوتبال کم می‌شود و اینها در جای دیگر می‌روند و آسیب می‌شود. همه چیز ما به همه چیزمان می‌آید. به جای این که هواپیما را درست کنیم، این کارها را می‌کنیم و داستان‌های دیگر. فقط اسما پول حرفه‌ای می‌گیریم. ذوب‌آهن را اگر دیده باشید، آن کارگر که باید دستش را ببوسیم، نهایتا یک‌ونیم میلیون پول در ماه می‌گیرد و همین پول را بازیکن در روز می‌گیرد. مطبوعات به جای پرداختن به برد استقلال برابر العین آمدند، به این مساله پرداختند. به هر حال آدم ناراحت می‌شود و اگر جواب تلفنشان را ندهی، آنها ناراحت می‌شوند."

قلعه‌نویی درباره مصدومان تیمش گفت: "تیم پزشکی ما تلاششان را می‌کنند و من از آنها متشکرم. آنها تلاش می‌کنند و امیدوارم که فردا همه بازیکنانمان حاضر باشند."

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر برنامه استقلال برای بعد از عید گفت: "بنا داریم از چهارم فروردین ماه شروع کنیم و قبل از بازی با سپاهان دو جلسه صبح و ظهر تمرین خواهیم کرد. این را هم بگویم که ما قانونمندیم و هر تاریخی که سازمان لیگ اعلام کند، بازی خواهیم کرد. ولی تاریخ دهم به ما و سپاهان فشار می‌آورد. ما 14 فروردین بازی داریم و سپاهان 13 فروردین ماه بازی دارد. ما برابر الهلال بازی داریم که به نوعی فینال برای ما محسوب می‌شود و من امیدوارم که سازمان لیگ به این بازی به چشم ملی نگاه کند."

در ادامه سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا با 16 شدن لیگ موافق است یا خیر؟ گفت: "پیش‌تر توضیح دادم، ایران کشور بزرگی است و برخی از استان‌های بزرگ‌مان نماینده‌ای ندارند. یک زمین آزادی داریم که به درد لیگ برتر می‌خورد. سپاهان که افتخار دارد، مدیرش می‌خواهد که در آسیا در ورزشگاه آزادی تیمش بازی کند. یک بار به ازبکستان رفتم؛ چرا که مدیر اجرایی شهرداری بودم و این مسایل برای من جالب بود. زمین ازبکستان را دیدم. شش ماه بعد به ازبکستان رفتم و چیزی را که دیدم، باورم نمی‌شد. این در حالی بود که 13 سال است ورزشگاه نقش جهان اندر خم یک کوچه است. به دنبال حل مشکلات نیستیم و باید باوجود این وسعت 20 تیمی می‌شدیم، ولی امکانات باید باشد. ما هر جایی که بازی داریم، ‌اولین حریفمان چمن ورزشگاه است. من گفته بودم که در آسیا به بلوغ تاکتیکی خواهیم رسید. به علت وضعیت چمن کشورها این را گفتم. وگرنه جباری و مجیدی همان افراد سابق هستند. شما اگر زمین الریان را می‌دیدید، لذت می‌بردید. زمین به گونه‌ای بود که فتح‌الله‌زاده 20 دایو و شیرجه در آن زد. دغدغه‌ ما چمن شده، 16 ، 10 ، 8 تیمی کردن لیگ فایده‌ای ندارد. ما باید مشکلات را حل کنیم. ما دو سال پیش گفتیم که سقف قرارداد را بردارید ولی اکنون برداشتند. عده‌ای دم از مسلمانی می‌زنند و "ض" والضالین‌"شان تا قدس می‌رود ولی حق آدم را نمی‌دهند. بیایید مشکلاتی که مربوط به زمین و امکانات را حل کنیم. اگر کار بلد نیستید، حداقل بیایید، الگو بگیرید. ترکیه 30 سال پیش پول داد و به آن نظارت کرد تا تیم‌ها استادیوم بسازند و دیدید که گالاتاسرای، شالکه را در آلمان را حذف کرد."

وی در پایان عنوان کرد: "با یک برنامه‌ریزی هشت – نه ساله سپاهان به آسیا رفت، ولی در اینجا من می شوم مدیر و یک قانون من در آوردی، ایجاد می‌کنم. متاسفانه قانون در ایران فرد محور شده است. با آقای معینی پنج سال پیش به یوفا رفتم. داشتند برنامه 2020 را تنظیم می‌کردند. اینجا آقای مهرعلی‌زاده یک برنامه ورزشی نوشت و الان در بایگانی خاک می‌خورد. علی‌آبادی هم همین‌گونه بود. این مسایل فوتبال را به عقب می‌برد و شما می‌بینید که تیم‌های بانک تجارت و هما در حال حاضر کجا هستند. این‌ها ناشی از سوء‌مدیریت‌هاست؛ چرا که افرادی بودند، مدیر ورزشی نبودند و تا توانستند از تریبون‌ها برای شهرت استفاده کردند. همان زمان داد می‌زدیم که مدیر ورزشی باید در ورزش باشد. الان آقای رحیمی مدیر سپاهان که ورزشی است،‌ مالیات مرا داده است، ولی مدیر غیرورزشی پول آدم را نمی‌دهد."

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...