نسخه چاپی

كاهش 10 درجه ای دما در شمال كشور

مدیركل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از كاهش 10 درجه ای دما در شمال كشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، امشب با ورود یک سامانه بارشی از نوار غربی ، ابتدا در مناطقی از شمال غرب، غرب و به تدریج جنوب غرب کشور، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

به گفته وی، این ناپایداری های جوی در روز دوشنبه با شدت بیشتر در این مناطق ادامه خواهد داشت و با حرکت شرق سوی خود نواحی مرکزی، دامنه های البرز و در روز سه شنبه شمال شرق و شرق را در بر خواهد گرفت.

امیدوار اظهار داشت: همچنین وقوع پدیده باد و گرد و خاک در دو روز آینده، در برخی مناطق استان های غربی دور از انتظار نیست و امشب وزش باد گرم نسبتاً شدید در استان های اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر رخ خواهد داد و از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به این مناطق، بارش باران در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد و تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس امشب و فردا مواج خواهند بود تصریح کرد: دوشنبه و سه شنبه کاهش دمایی حدود 10 درجه سانتیگراد در استان های شمالی و حدود 15 درجه در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. دوشنبه شب و سه شنبه در استان های تهران ، قم، البرز و سمنان وزش باد، نسبتا شدید خواهد بود.

وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد دادو بیشینه دما با 5 درجه کاهش نسبت به امروز برابر 21 درجه سانتیگراد و کمینه دما با 6 درجه کاهش معادل 10 درجه سانتیگراد خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...