نسخه چاپی

آخرین وداع با اسلحه+ عكس

عکس خبري -آخرين وداع با اسلحه+ عکس

این بانوی صبور و مجاهد كه در فلسطین به «خنساء فلسطین» شهرت دارد، سرانجام، پس از یك دوره بیماری چندساله، دیروز در بیمارستانی در غزه، درگذشت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت. روحش شاد

به گزارش نمابه نقل از جهان، تصویری که می بینید، بانو«مريم محمد يوسف فرحات» معروف به «ام فرحات» را نشان می دهد که در حال آخرین وداع با پیکرِ فرزند خود«محمد فتحی فرحات» می باشد. این عکس در اسفند ماه سال ۱۳۸۰ شمسی برداشته شده است. یک روز پیش از گرفته شدن این عکس،«محمد فتحی فرحات»، توسط مادرش برای انجام عملیات شهادت طلبانه علیه اشغاگران صهیونیست استقبال شد. محمد، پس از نبردی رویارو با اشغالگران صهیونیست، شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش به فلسطینیان تحویل داده شد. «ام فرحات» که پیش از این، یک پسر دیگرش را هم در نبرد با اشغالگران از دست داده بود، برای وداع با جسمِ جگرگوشه اش، پیشانی بندِ گردان های عزالدین قسام را بر سر بست و مسلسلی ام-۱۶ در دست گرفت و بر بالای جنازه یمحمد حاضر شد. صورتِ خونین جسد را بوسید و با صدای بلند با او سخن گفت. فیلم این وداعِ مسلحانه، از رسانه های گروهی سراسر جهان پخش شد و به سندی ارزشمند در تاریخ مبارزات ملت فلسطین تبدیل گردید.
بانو«ام فرحات»، چند سال بعد، سومین پسرش را نیز در راه آرمان رهایی قدس شریف از دست داد . این مادرِ سه شهید، در سال ۱۹۴۹ در غزه متولد شد و در طول حیاتِ ۶۳ ساله خود، صاحب ۶ پسر شد که همه آنان در گردان های عزالدین قسام عضو شدند و سه تنشان(نضال، محمد، رواد) در نبرد با صهیونیست ها به شهادت رسیدند.
این بانوی صبور و مجاهد که در فلسطین به «خنساء فلسطین» شهرت دارد، سرانجام، پس از یک دوره بیماری چندساله، دیروز در بیمارستانی در غزه، درگذشت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

1.jpg

۱۳۹۱/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...