نسخه چاپی

توافقات جدید در نشست مشترك سران ایران، تاجیكستان و افغانستان

رئیسان جمهوری كشورهای ایران، تاجیكستان و افغانستان در پنجمین نشست سران این سه كشور فارسی زبان، بر ضرورت احداث خطوط مواصلاتی جاده ای و ریلی و احداث خط لوله نفت و گاز و انتقال آب و اتصال شبكه برق سه كشور به یكدیگر تاكید و توافق كردند.

به گزارش ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' عصر امروز یكشنبه در پنجمین نشست مشترك سران ایران، تاجیكستان و افغانستان كه در شهر دوشنبه برگزار شد، در باره احداث خطوط مواصلاتی و انتقال انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید این توافقات هرچه سریعتر از سوی سه كشور عملیاتی شود.

در این نشست مقرر گردید؛ كارگروه مشتركی از سوی سه كشور برای بررسی های فنی، حقوقی و مالی، تعیین مسیر و احداث خطوط مواصلاتی ریلی و جاده ای و همچنین خطوط انتقال نفت، گاز و آب و اتصال شبكه های برق سه كشور، تشكیل شود و دو ماه پس از امضای تفاهم نامه اجرای این توافقات كه روز جاری به امضا مقامات سه كشور رسید، اولین جلسه این كارگروه در تهران برگزار شود.

روسای جمهوری ایران، تاجیكستان و افغانستان توافق كردند برای اجرای این پروژه ها از امكانات مالی بانك توسعه اسلامی، بانك توسعه آسیایی و دیگر منابع مالی بین المللی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر این پروژه ها استفاده كنند.

۱۳۹۱/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...