نسخه چاپی

مسافران نوروزی در یخچالهای طبیعی بردسیر

نماینده میراث فرهنگی در بردسیر از حضور گسترده گردشگران در محل یخچالهای طبیعی بردسیر خبر داد.

حمیده قاسمپور در گفتگو با مهر اظهارداشت: یخدان های طبیعی شهرستان بردسیردر تمام فصول سال خیل عظیمی از مسافران را به سوی خود جذب می کند.

وی گفت: توزیع اقلام گردشگری و نصب بنر اطلاع رسانی در ورودی ومیادین شهر از جمله فعالیت های صورت گرفته در جهت راهنمایی گردشگران است.

وی اظهار داشت: چیدمان سفره هفت سین با همکاری نهادهای ذیربط از اقداماتی است که درجهت ایجاد روحیه ای شاد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آثار باقیمانده از دوره هخامنشیان، مجموعه ی تاریخی خوشاب، قلعه دیو، قبرستان تاریخی گیو(1300ساله، یخدان های طبیعی در تمام فصول سال خیل عظیمی از مسافران را به سوی خود جذب می کند.

این نماینده در شهرستان بردسیر گفت: استعدادهای این شهرستان باعث شده ییلاق بیدخوان نیز به عنوان منطقه نمونه گردشگری مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان قرار گیرد.

وی با اشاره به بخش های این شهرستان از جمله لاله زار و بیدخوان، تاکید کرد: لاله زار در 75کیلومتری بردسیر واقع شده است و آب و هوای کوهستانی، باغستان های زیبا و متعدد، پوشش گیاهی و همچنین همجواری آن با آب گرم معدنی، بخش لاله زار را به یکی از جاذبه های مهم گردشگری برای مردم کرمان تبدیل کرده است.

قاسم پور گفت: منطقه بیدخوان نیز در 42کیلومتری بردسیر واقع شده است، آب وهوای این منطقه کوهستانی است و از رودخانه های فصلی مهمی برخودار است.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان در شهرستان بردسیر تصریح کرد: مناره مسجد نگار، بقعه پیربرحق (جارسوز) و خانه بهادرالملک و... از جمله آثار تاریخی این شهرستان هستند.

۱۳۹۱/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...