نسخه چاپی

آمادگی تهران برای اجرای طرح های زیربنایی افغانستان و تاجیكستان

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترك با وزرای خارجه پاكستان، افغانستان و تاجیكستان كه شامگاه دوشنبه در شهر دوشنبه تشكیل شد، آمادگی كشورمان را برای اجرای طرح های زیربنایی در كشورهای افغانستان و تاجیكستان اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، این نشست با هدف دستیابی به راهكارهای مناسب برای تامین منابع و امكانات لازم بمنظور اجرای توافقنامه امضا شده توسط روسای جمهور ایران، تاجیكستان و افغانستان در یكشنبه شب (شب گذشته)، تشكیل شد.

محمود احمدی نژاد، امامعلی رحمان و حامد كرزی پس از برگزاری پنجمین نشست سه كشور فارسی زبان و توافق درباره احداث خطوط مواصلاتی و انتقال انرژی بین سه كشور، تفاهم نامه اجرای این پروژه ها را امضا كرده بودند.

'علی اكبر صالحی' در نشست دوشنبه شب كه در حاشیه پنجمین كنفرانس اقتصادی افغانستان در كاخ سامان شهر دوشنبه تشكیل شد، تصریح كرد: ایران آماده اجرای خطوط مواصلاتی ریلی و جاده ای، انتقال نفت، گاز، آب و اتصال شبكه برق سه كشور به یكدیگر است.

'همراه خان ظریفی' و 'زلمی رسول'وزرای خارجه كشورهای تاجیكستان و افغانستان در این نشست كه 'احمد احمدعلی' رئیس بانك توسعه اسلامی نیز حضور داشت، آمادگی خود را برای هرگونه كمك بمنظور عملیاتی شدن این تفاهم نامه اعلام كردند.

'احمد احمدعلی'رئیس بانك توسعه اسلامی نیز با بیان آنكه هدف از تاسیس این بانك ایجاد و توسعه زیرساخت ها در كشورهای عضو است، تاكید كرد: این بانك برای عملیاتی شدن این طرح ها هرگونه حمایت مالی را انجام خواهد داد.

پنجمین كنفرانس اقتصادی افغانستان صبح روز دوشنبه با حضور روسای جمهور ایران، پاكستان، افغانستان و تاجیكستان در شهر دوشنبه آغاز به كار كرد.

۱۳۹۱/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...