نسخه چاپی

سفر رئیس‌جمهور به غرب آفریقا

عکس خبري -سفر رئيس‌جمهور به غرب آفريقا

وزیر امور خارجه از سفر رئیس‌جمهور در اواخر فروردین به چند كشور غرب آفریقا خبر داد.

به گزارش نما، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در پایان اولین جلسه هیئت دولت در سال ۹۲ در جمع خبرنگاران درباره جشن جهانی نوروز در ترکمنستان گفت: خوشبختانه این جشن به خوبی برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران اصلی ترین مبتکر برگزاری این جشن جهانی است و هرسال این مراسم با زیبایی هرچه تمامتر با حضور سایر کشورها برگزار می شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد که قطعا این مسئله یک افتخار محسوب می‌شود که جشن نوروز به صورت جهانی در حال برگزاری است.

صالحی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به آفریقا گفت: انشاءلله در اواخر فروردین ماه رئیس‌جمهور به سه تا چهار کشور آفریقایی واقع در غرب این قاره سفر خواهد کرد که در قالب یک سفر رسمی انجام می شود و تا زمان قطعی شدن هماهنگی ها اسامی این کشورها را اعلام نمی کنم.

صالحی همچنین به اتفاقات اخیر در کشور سوریه اشاره کرد و گفت:معتقدیم مسیری که در سوریه پیموده می‌شود اشتباه است و جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار توجه به خشونت‌ها و توقف آنها در این کشور شده است.

وی با بیان اینکه کشته شدن روزانه بیش از صد نفر در سوریه به هیچ عنوان برای ما پذیرفته نیست اظهار داشت: برخی اقدامات همچون ارسال تجهیزات و ارسال مزدور به سوریه که سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی به آن اشاره کرده‌اند تنها در جهت خونریزی بیشتر در این کشور است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه آنها تروریست‌ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده‌اند و برای خونریزی و کشتار هرچه بیشتر آنها را به سوریه می‌فرستند گفت: اقدامات برخی کشورهای منطقه و قدرت‌‌های فرامنطقه‌ای تنها کشتار مردم را در این کشور تسریع می‌کند.

وی افزود: سپردن کرسی سوریه در اتحادیه عرب به دولت به اصطلاح موقت بدعت بسیار خطرناکی است که از سوی کشورهای عضو اتحادیه عرب انجام شده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اینها اشتباهاتی است که یکی پس از دیگری انجام می شود و تنها سبب افزایش مشکلات در این کشور می‌شود و ما از این رویه خوشحال نیستیم اظهار داشت: دیدگاه ایران حل مشکل سوریه بر اساس مذاکره بین معارضین و دولت در قالب یک دولت موقت و برگزاری انتخابات است که افکار عمومی جهان نیز آن را می‌پسندد که بر اساس قوانین بین‌المللی است.

صالحی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور وی در مجمع گفتگوهای آسیایی گفت: کشورهای آسیایی یک اجلاس گفتمانی را تشکیل داده‌اند که سال گذشته در سطح سران با حضور روسای جمهور کشورهای عضو برگزار شد و امسال نیز در فروردین ماه، اجلاس وزرای خارجه این مجمع در تاجیکستان برگزار می‌شود.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آلماتی ۲ گفت:باید صبر کنیم تا این مذاکرات برگزار شود و سپس در مورد آن صحبت کنیم.منبع:فارس

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...