نسخه چاپی

چاپ اسكناس‌ های درشت‌ در سال جدید

عکس خبري -چاپ اسکناس‌ هاي درشت‌ در سال جديد

بهمنی گفت: با توجه به اینكه میزان هزینه چاپ اسكناس در خصوص ارقام ۵۰ تومانی، ۱۰۰ تومانی، ۵۰۰ تومانی و یك هزار تومانی بیش از ارزش آن است، ما پیگیر چاپ اسكناس‌ های درشت‌ تر و كسب مجوز آن در امسال هستیم. «احتمال افزایش حقوق حداكثر تا سقف ۳۰ درصد است.»

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهمنی گفت: با توجه به اینکه رقم هزینه چاپ اسکناس در خصوص ارقام 50 تومانی، 100 تومانی، 500 تومانی و یک هزار تومانی، بیش از ارزش آن است، ما پیگیر چاپ اسکناس‌ های درشت‌ تر و کسب مجوز آن در امسال هستیم.

وی افزود: اسکناس‌ های موجود درشت نیست، به عنوان مثال، ارزش اسکناس 10 هزار تومانی ما در مقابل اسکناس‌ های اروپایی، همانند اسکناس 500 یورویی کم‌ ارزش است.

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به تلاش‌ های دولت برای کاهش نرخ نقدینگی افزود: تلاش‌ های فراوانی به کار بسته‌ شده است تا نرخ رشد نقدینگی به 30 درصد برسد.

بهمنی گفت: معمولاً تأثیر نرخ نقدینگی بر میزان تورم 5 تا 6 ماه بعد مشخص می‌ شود اما تصور من این است که با توجه به کاهش نرخ نقدینگی، رقم تورم از میزان پیش‌ بینی شده 32 درصد امسال قدری نیز پائین‌ تر باشد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره افزایش میزان حقوق در سال 92 گفت: با توجه به نرخ پیش‌بینی شده تورم در امسال که در حدود 30 درصد است، ما به همان میزان می‌ توانیم افزایش حقوق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حداقل افزایش حقوق در سال جاری 20 درصد است، گفت: حداکثر افزایش حقوق در سال جاری، به تصمیم رئیس‌ جمهور، هیئت‌ دولت و معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور بستگی دارد و اینکه بودجه تا چه میزان اجازه افزایش حقوق را می‌ دهد که احتمال افزایش آن حداکثر تا سقف 30 درصد است.

۱۳۹۲/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...