نسخه چاپی

نامه‌های دمشق به شورای امنیت و بان‌كی مون

عکس خبري -نامه‌هاي دمشق به شوراي امنيت و بان‌کي مون

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جدا گانه به رئیس شورای امنیت و دبیركل سازمان ملل گروه‌های تروریست مسلح را مسئول انفجار خونین اخیر در دمشق خواند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزارت خارجه سوریه در پی انفجار تروریستی اخیر در شهر دمشق که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان سوریه انجامید با ارسال دو نامه به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: شهر دمشق اخیرا شاهد اقدام تروریستی جدیدی از سوی گروه‌های تروریست در سوریه بود. به نحوی که در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده شمار زیادی از شهروندان سوری کشته و زخمی و خسارت‌هایی نیز به ساختمان‌های عمومی و مسکونی وارد شد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: جنایت تروریستی جدید در دمشق پس از آن بود که موسسات مدنی و بخشهایی از دمشق طی چند روز گذشته هدف حملات تروریستی گروه‌های مسلح با استفاده از سلاح‌های سنگین قرار گرفت. چنانچه بیشتر نیز گروههای مسلح دانشکده مهندسی معماری در دانشگاه دمشق را هدف قرار دادند که در پی آن 15 دانشجو کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه در نامه‌های ارسالی خود به سازمان ملل اعلام کرد: انفجارهای تروریستی و حملات مکرر به مناطق مسکونی در دمشق و شماری دیگر از مناطق سوریه و نیز موسساتی که در زمینه کمک رسانی به مردم سوریه فعالیت می کنند شیوه گروههای تروریستی مسلحی است که حمایت مادی و لجستیکی زیادی را از سوی کشورهای منطقه و خارجی دریافت می کنند.

این وزارتخانه در ادامه به تصمیم اخیر اتحادیه عرب اشاره کرده و اعلام کرد: تصمیمی که اخیرا توسط اتحادیه عرب در خصوص اعطای کرسی سوریه به مخالفان این کشور در اتحادیه عرب اتخاذ شد کشورهای حامی تروریسم را برای حمایت مالی و تسلیحاتی بیشتر از این گروهها تشویق کرد و این خود دلیلی آشکار بر نقض تعهدات قانونی کشورها در خصوص مبارزه با تروریسم است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه در نامه‌های سابقش به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده بود که تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه براساس برگزاری مذاکره ملی گسترده در این کشور با موفقیت رو به رو شده به نحوی که بیتشر کشورهای عضو جامعه جهانی با این مساله موافقند اما پیش از هر چیز باید کشورهایی که حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح تروریست را دنبال می کنند به حمایت و آموزش و ارسال سلاح برای این گروهها در سوریه پایان دهند اقداماتی که در حقیقت نقض تعهدات بین المللی و قطعنامه‌های صادر شده از سوی سازمان ملل در خصوص مساله مبارزه با تروریسم است.

سوریه در ادامه این دو نامه خاطرنشان کرد: ما از شورای امنیت می خواهیم موضعی واحد و مشخص که نشان دهنده تمایل سازمان ملل برای مبارزه با مساله تروریسم باشد اتخاذ کند تا بدین وسیله به گروه‌های تروریستی و حامیان آنها اعلام شود که جامعه جهانی در مبارزه با این آفت جهانی جدی است.

وزارت خارجه سوریه علاوه بر این عنوان داشت: سوریه بار دیگر تاکید می کند که اقدامات تروریستی این قاتلان، سوریه را از ادامه مبارزه با تروریستها از طریق ارتش قدرتمند سوریه و نیز حمایت از تمامیت ارضی و جان شهروندان سوریه باز نمی دارد و سوریه به اتخاذ اقدامات جدی لازم برای اجرای برنامه‌های سیاسی که توسط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای حل بحران موجود و برگزاری مذاکره ملی به عنوان تنها راه خروج از بحران پیشنهاد شد ادامه می‌دهد.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...