نسخه چاپی

كشف و ضبط كامیون های پر از اسلحه در مرز لبنان و سوریه

رسانه های خبری لبنان از كشف و ضبط شدن دو كامیون پراز اسلحه در منطقه 'القاع' واقع در مرز میان لبنان و سوریه و بازداشت گروهی مسلح در این منطقه خبر دادند.

به گزارش ایرنا از بیروت، شبكه تلویزیونی 'المنار' امروز (چهارشنبه) از كشف و ضبط دو كامیون اسلحه در منطقه 'القاع' واقع در شرق لبنان خبر داد.

در این عملیات چهار قاچاقجی لبنانی و شش قاچاقچی سوری بازداشت شدند. این كامیون های قاچاق اسلحه در مسیر حركت به طرف سوریه بودند.

این شبكه در مورد خبر نفوذ نظامیان سوریه در منطقه 'القاع' لبنان برای تعقیب شورشیان مسلح نوشت: این خبر عاری از صحت می باشد.

شبكه خبری' nbn' نیز در این باره گفت : ارتش لبنان به دنبال شناسایی گروه های مسلح در مناطق مرزی لبنان و سوریه، طی عملیاتی موفق به دستگیری تعدادی از این افراد و ضبط اسلحه های آنها شده است.

این شبكه ادامه داد: این افراد كه در جریان درگیری های سوریه نقش داشتند، در مسیر برگشت به لبنان دستگیر شده اند.

شبكه خبری o.t.v نیز پیرامون عملیات ارتش لبنان در نقاط مرزی این كشور با سوریه، گفت: ارتش لبنان با ایجاد موانعی در مناطق مرزی با سوریه، و به ویژه در منطقه 'القاع' واقع در بقاع در شرق لبنان ، از ورود گروه های مسلح به این كشور جلوگیری كرد.

این شبكه تلویزیونی ادامه داد: منطقه القاع در روزهای اخیر شاهد بروز درگیری هایی میان ارتش و گروه های مسلح بوده است، ولی ارتش سوریه در این درگیری ها دخالت نداشته و وارد خاك لبنان نشده است.

میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان نیز طی مصاحبه ای با روزنامه لبنانی 'النهار' ضمن مخالفت با ورود نیروهای سوریه به خاك لبنان، خبر ورود این نیروها به لبنان به منظور تعقیب گروه های مسلح را تكذیب كرد.

خبرگزاری ملی لبنان نیز خبر برخی از مطبوعات این كشور مبنی بر نفوذ گروه های مسلح در لبنان، و بروز درگیری با مخالفان نظام سوریه در خاك لبنان را، رد كرد.

این خبرگزاری با اشاره به نقش ارتش در جلوگیری از نفوذ گروه های مسلح به خاك لبنان، گفت : ارتش لبنان به صورت گسترده ای در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه مستقر شده است، و درگیری ها در بخش سوری منطقه القاع انجام گرفته است.

روزنامه 'البناء' لبنان نیز امروز، با تكذیب خبر نفوذ نیروهای سوری در خاك آن كشور، نوشت: این خبر از سوی رسانه های مغرض پخش شده است.

شبكه تلویزیونی L.B.C چندی پیش از نفوذ نیروهای نظامی سوریه به منطقه مرزی القاع و درگیر شدن با نیروهای مخالف نظام سوریه، خبر داده بود.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...