نسخه چاپی

رد واگذاری سفارت سوریه به معارضان

وزیر خارجه انگلیس تاكید كرد لندن سفارت سوریه در انگلیس را در اختیار معارضان و نیروهای مخالف دولت بشار اسد قرار نخواهد داد.

به گزارش نما به نقل از پرس‌تی‌وی؛ ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد علی رغم این که دولت انگلیس معارضان و مخالفان سوری را به عنوان نمایندگان رسمی این کشور به رسمیت می شناسد ولی حاضر نیست سفارت سوریه را در اختیار آنان قرار دهد.

وی که پس از دیدار با معارضان سوری در کنفرانسی خبری سخن می‌گفت، افزود: لندن بر اساس ملاحظات قانونی و حقوقی نمی‌تواند سفارت سوریه را در اختیار نیروهای معارض قرار دهد و نیروهای مخالف دولت بشار اسد در زمان درست و مقرر به این مهم دست خواهند یافت.

اظهارات ویلیام هیگ در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه گروه جی 8 بیان شده است. این نشست روز چهارشنبه جاری کار خود را در شهر لندن آغاز خواهد کرد.

وی افزود، موضوع سوریه در راس گفت و گوهای وزرای خارجه گروه 8 قرار خواهد داشت. فرانسه و انگلیس قصد دارند در این نشست به تلاش خود برای لغو تحریم تسلیحاتی سوریه ادامه دهند تا شرایط برای ارسال تسلیحات نظامی برای نیروهای مخالف دولت سوریه فراهم شود.

تحریم های کنونی تا پایان ماه اعتبار خود را از دست خواهد داد ولی اکثر کشورهای اروپایی از جمله آلمان از تمدید این تحریم ها حمایت می کنند.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...