نسخه چاپی

آل‌اسحاق:هدفمندی در دولت بعد ادامه دارد

عکس خبري -آل‌اسحاق:هدفمندي در دولت بعد ادامه دارد

كاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیاز به 40 میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های مسكن مهر مسكن را از جمله برنامه‌های مورد توجه دولت آتی دانست و افزود: هدفمندی یارانه‌ها به یقین در دولت آتی ادامه دارد اما باید با یك نگرش جدی در جهت‌گیری‌ها همراه باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یحیی آل‌اسحاق در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر بحث 3+2 حزب اصولگرایان و رسیدن به نتیجه تایید یک نفر قبل از ثبت نام اظهار کرد: مجموع اصولگرایان در چند گروه هستند و اصولگرایان پنج نفره و یا گروه پایداری در نهایت باید به یک نظر واحد برسند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اتحاد با ائتلاف 1+2 تاکید کرد: این به معنای این نیست که از دیگران استفاده نشود، طرحی که در نظر داریم بر اساس یک خرد جمعی است و همه مبانی حقوقی و اجرایی آن انجام‌پذیر است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: مجموعه ظرف اصولگرایان دوازده نفره است و اعضای گروه با فردی که از بقیه اصلح‌تر، پرکارتر و مورد محبوبیت عامه مردم باشد همراه می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک شورای هماهنگی، یک اتاق فکر و یک تقسیم کار بین اصوالگرایان انجام می‌شود، ادامه داد: این تصمیم از نظر حقوقی بر اساس مصوبات دولت است و از نظر اجرایی مشکل ندارد.

آل‌اسحاق گفت: ما هیچ منعی برای استفاده از طیف‌های دیگر نداریم و من به عنوان مثال از آقای فتاح و یا آقای نعمت‌زاده که رئیس ستاد آقای روحانی هستند نیز استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: مجموعه اصولگرایان بسیار با قابلیت و با تجربه هستند و من و همه ما تعهد اخلاقی، کاری و عقلانی داریم تا یک مجموعه اصلح را انتخاب ‌کنیم.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: البته مکانیزم مجموعه هنوز معلوم نیست اما اردیبهشت ماه این امر مشخص می‌شود.


* حرف روحانیت فصل‌الخطاب اصولگرایان است

 وی با بیان اینکه ما در این حزب فصل الخطابی داریم و اگر در این مکانیسم به مشکلی برخوردیم از آن استفاده می‌کنیم، افزود: حرف روحانیت فصل‌الخطاب ما است و این کار نیاز به جلب اعتماد دارد.

آل‌اسحاق همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد حضور جریان‌ها و خطوط فکری که هنوز مشخص نشده و احتمال دارد جریان فتنه و انحرافی باشند، اظهار کرد:جریان فتنه در هیچ کجای کشور نمی‌تواند نفوذ کند و شک نکنید که نظامات حقوقی و قضایی پشتیبان قضیه هستند.

وی افزود: این جریان هزینه‌های زیادی را به کشور متحمل می‌کند اما باید میان اصلاح‌طلبان و جریان فتنه تفکیک قائل شویم و به عنوان مثال آقای عارف فقط در حوزه تشخیص و یک فرد اصلاح طلب هستند.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: به یقین نظام اجازه حضور به فتنه‌گران نمی‌دهد اما حضور سلایق مختلف باید طبق دستور رهبری و با همدلی انتخابات شکل بگیرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به جدا شدن سیاست‌های اعتباری و ارزی از سیاست‌های مالی اظهار کرد: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید استقلال داشته و به عنوان صندوق ذخیره نباشد و مفهوم این قضیه جدایی ارزی و اعتباری از سیاست مالی است.



*‌ زمینه‌های رانت اقتصادی در کشور باید از بین برود

 آل‌اسحاق در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه خود در برخورد با مافیای اقتصادی در کشور تصریح کرد: برخورد با مافیای اقتصادی ضرورت است اما باید نحوه برخورد با نظام مافیایی و فضای رانت ساز با جرات گرفته شود.

وی ضرورت‌های تحقق حقوق فردی و ایجاد انضباط اجتماعی را از دیگر اقدامات خود بر شمرد و گفت: یکی از مشکلات کشور اعتماد کامل و رسیدن به حقوق فردی است به نحوی که دادخواهی و رسیدگی به حقوق فردی نمود مشکل است که باید به کمک قوه قضائیه به آرامی رفع شود.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: باید با بستر و ریشه فسادی که ایجاد رانت می‌کند مبارزه و جدی انجام شود.


*‌ رشد اقتصادی کشور صفر است

وی در مورد جزئیات برنامه‌های خود برای رفع آسیب جدی تورم اظهار کرد: ما در بخش اقتصادی آسیب‌های جدی دیده‌ایم و رشد اقتصادی بنا به گفته مسئولان امر صفر است.

آل‌اسحاق گفت: با توجه به تورم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و نیز سه میلیون بیکار ذخیره و نیاز به 600 هزار شغل جدید، تعطیلی برخی از واحدها وضعیت سختی داریم و ایجاد شغل در کشور ما هم صفر است که باید دولت وقت به آن رسیدگی کند.

وی افزود: نکته اصلی این است که آیا می‌شود این همه کمبود را با وجود همه محدودیت‌های داخلی و خارجی جبران کرد، من معتقدم که با توجه به همه محدودیت‌ها می‌شود آن را حل کرد و رفع آن بستگی به ریشه اصلی و رفع حجم بی رویه نقدینگی دارد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: باید از بخش مصرفی و توزیعی جامعه به جای حذف پول به سمت تولید رفت و این امر امکانپذیر است.

وی افزود: در یک کلام باید این مشکل را در فضای کسب و کار و منابع بانکی و مسائل و مشکلات تولید، بانک، بیمه گمرک، استاندارد، روابط بین المللی و صادرات و واردت حل کرد.

آل‌اسحاق حوزه معیشت مردم را یکی از حوزه‌های اساسی برشمرد و گفت: رفع این مشکل باید در کوتاه‌ترین مدت انجام و کالاهای مورد نیاز اساسی مردم فراهم و سلامت مردم نیز با توجه به هزینه‌ها تأمین شود.

وی نیاز به 40 میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر مسکن را از جمله برنامه‌های مورد توجه دولت آتی دانست و افزود: هدفمندی یارانه‌ها به یقین در دولت آتی ادامه دارد اما باید با یک نگرش جدی در جهت‌گیری‌ها همراه باشد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری اقدامات خود در بخش فرهنگی را در قالب سه ضلع حوزه علمای دینی، ضلع اساتید دانشگاهی و تحقیقات حوزه‌های علمی و هنرمندان و صاحبان فن و حرفه دانست.

وی افزود: این یک ترکیب سه ضلعی زیر پوشش آرمان‌ها و ارکان انقلابی و اسلامی و متعالی مبتنی بر تمام ظرفیت فرهنگی و هنری است.

 
*‌ سیاست خارجی ما در چارچوب سیاست رهبری است


 آل اسحاق معضل طلاق و موضوع قاچاق و نارسایی اجتماعی را مشکلات بخش حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: در روابط خارجی ما سیاست چارچوب خطوط نظام، رهبری و شورای عالی امنیت ملی را داریم.

وی افزود: ما به دنبال تعامل در بعد جهانی و منطقه‌ای هستیم و با گزینه هضم، جذب و تعامل منطقی با جهان ارتباط بر قرار می‌کنیم.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم بسترهای لازم و امکان برنامه ریزی منسجم برای پیشرفت و توسعه کشور وجود دارد.

یحیی آل‌اسحاق، سابقه‌ای 30 ساله در مدیریت اقتصاد ایران دارد، در سال 1360 با تصدی مدیریت مرکز تهیه و توزیع منسوجات به دولت پیوست و به عنوان معاون حبیب‌الله عسگراولادی در وزارت بازرگانی مشغول به فعالیت شد، پس از آن در وزارت دفاع و وزارت صنایع و معادن نیز به عنوان معاون وزیر به کار مشغول شد.

اکبرهاشمی رفسنجانی او را به عنوان وزیر بازرگانی دولت خود برگزید و او در فاصله سال‌های 1372 تا 1376 که سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور ایران برگزیده شد، وزیر بازرگانی دولت ششم بود.

یحیی آل‌اسحاق که زاده پدری روحانی و انقلابی است، از چهره‌های مدافع اقتصاد آزاد به شمار می‌رود که در طول سال‌های گذشته به دلیل اهتمام به عقاید اقتصاد بازار، به یکی از چهره‌های شاخص طرفدار بخش خصوصی بدل شده است.

آل اسحاق دوبار در سال‌های 1385 و 1389 در انتخابات اتاق‌های بازرگانی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده بخش خصوصی وارد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران شود.

در تاریخ دو اسفند ماه 91 حزب موتلفه اسلامی «یحیی آل‌اسحاق» را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 این حزب معرفی کرد

یحیی آل‌اسحاق در یک کنفرانس خبری در 22 اسفند ماه 91 اعلام کرد به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وارد عرصه می‌شود.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...