نسخه چاپی

وقتی نتانیاهو از همسرش اطاعت می‌كند!

سارا نتانیاهوی 54 ساله، فقط توسط مجله فوربس اسرائیل بوده كه به ضرب و زور میلیونری كه ثروتش به چند میلیارد میرسد، به عنوان قدرتمندترین زن اسرائیل انتخاب شده است. محركین و ذی نفوذان در سرزمین اشغالی، یك درس ساده را به خوبی آموخته‌اند: از سد سارا نتانیاهو نمی‌توان عبور كرد!



به گزارش نما، تعامل به نقــل از مجله فـارین پالیسی نوشت: در یک حرکت که صحنه سیاسی اسرائیل را تکان داد؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در اواسط ماه مارس یعنی زمانی که به عنوان دولت جدید سوگند یاد کرد، «رئوبن ریولین»، سخنگوی بسیار قدیمی کنست را از مقامش عزل کرد.

تقریباً بلافاصله، رسانه‌های اسرائیل شروع به سرمایه‌گذاری و شرط‌بندی در مورد نتیجه آنچه آن را «مرگ سیاسی ریولین پیر» می‌نامند، کردند.

آیا این موضوع، یک مسئله مهم سیاسی است؟ آیا او به قدر کافی به رژیم صهیونیستی و بی‌بی (BiBi) وفادار نبود؟ (بی‌بی مخفف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر تندخو، عصبی و جنگ طلب رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود یکی از افراطی‌ترین احزاب این رژیم است).

قطعاً نه، ریولین گناهی نداشت. دلیل متفاوتی در بین اذهان عمومی شایعه شد: او موجب خشم «سارا نتانیاهو»، همسر نخست وزیر شده بود.

بر اساس گزارشات از صحبت‌های ریولیـن در یک مصاحبه تلویزیونی در اندک زمانی پس از اخراج، اینگونه به نظر می‌رسید که این شایعات، چندان هم بی‌اعتبار نیست.

او گفت که علاوه بر نخست وزیر نتانیاهو و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق، سوم شخص مسئولی هم برای اخراج او وجود دارد، «فردی که همیشه در مرکز همه تصمیمات است، اما در پشت صحنه حضور دارد و ظاهر نمی‌شود» و هنگامی که مصاحبه کننده پرسید که آیا آن شخص سارا نتانیاهو است، ریولیـن آن را انکار نکرد.

با این حال بسیاری از اسرائیلیان، معتقدند که این باور می‌تواند درست باشد. در واقع، سارا نتانیاهوی ۵۴ ساله، فقط توسط مجله فوربس اسرائیل بوده که به ضرب و زور میلیونری که ثروتش به چند میلیارد می‌رسد، به عنوان قدرتمند‌ترین زن اسرائیل انتخاب شده است.

هیچ منطقی در مورد موضوع سارا نتانیاهو وجود ندارد. رسانه‌های اسرائیل گزارش می‌دهند که سارا دارای افکار بیش از حد بلند پروازانه است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص اخیراً با تیتر درشت نوشت: «آیا سارا نتانیاهو قربانی شکار ساحره است، یا خود او جادوگر است؟»

گفتنی است نتانیاهو در حال حاضر دارای طولانی‌ترین دوران نخست وزیری رژیم صهیونیستی، پس از «داوید بن گوریون»، پدر و بنیانگذار این رژیم جعلی است. او برای بیش از دو دهه در اوج و رأس قله سیاست اسرائیل بوده است. با این حال به نظر می‌رسد او به هر کسی اعتماد ندارد، شاید به جز سارا. همین امر موجب شده تا سارا نتانیاهو در اذهان عمومی به عنوان قدرتمند‌ترین زن در عرصه سیاسی اسرائیل شناخته شود.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...