نسخه چاپی

گزارش مالیاتی درآمد اوباما منتشر شد

انتشار نسخه‌ای از گزارش مالیاتی سال ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور آمریكا نشان داد كه درآمد «باراك اوباما» در سال گذشته میلادی حدود ۲۰ درصد كاهش داشته است.


به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه «بی بی سی» نوشت: انتشار نسخه‌ای از گزارش مالیاتی سال 2012 «باراک اوباما» نشان داد که درآمد وی در سال 2012 با کاهش 20 درصدی روبرو بوده است و دلیل آن کاهش فروش کتاب‌های اوباما اعلام شده است.

مهلت ارسال گزارش‌های مالیاتی در آمریکا حداکثر تا 15 آوریل (26 فروردین ماه) است و اوباما در گزارش امسال خود میزان درآمدش را رقمی حدود 609 هزار دلار اعلام کرده که به نسبت سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، حقوق رئیس جمهوری آمریکا 400 هزار دلار در سال است و 209 هزار دلار باقی درآمد وی در سال گذشته از محل فروش کتاب‌هایش در سال 2012 حاصل شده است.

در این گزارش مالیاتی درآمد اوباما همچنین آمده که اوباما و «میشل اوباما» همسر وی در سال 2012 نزدیک به 15 درصد مالیات پرداخت کرده‌اند. اوباما همچنین حدود 30 هزار دلار هم به عنوان مالیات ایالتی به دولت ایالت «ایلینوی» پرداخت کرده است.

ایلینوی در واقع ایالتی محسوب می‌شود که شهر «شیکاگو» در آن واقع شده و محل زندگی اوباما و خانواده‌اش است.

اوباما در سال 2009 حدود پنج میلیون و 500 هزار دلار درآمد کسب کرده بود که جدا از 400 هزار دلار درآمد پست ریاست جمهوری‌اش، همگی از محل فروش دو کتاب او به نام های «رویاهای پدرم» و «جسارت امید» کسب شده بود.

«جو بایدن»، معاون اوباما هم در گزارش مالیاتی سال 2012 خود درآمدش را 385 هزار دلار اعلام کرده و از این مبلغ حدود 88 هزار دلار هم مالیات پرداخت کرده است.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...