نسخه چاپی

بیانیه ضد ایرانی گروه هشت

عکس خبري -بيانيه ضد ايراني گروه هشت

وزرای خارجه گروه هشت كشور صنعتی جهان پس از سالها همكاری ایران در بازرسی از تاسیساتش، درباره برنامه اتمی صلح آمیز كشورمان ابراز نگرانی عمیق كرده‌اند و همچنین از تهران خواسته‌اند به گزارشگر ویژه حقوق بشر احمد شهید كه متن گزارشهای او منطبق بر گزارشهای سازمان تروریستی منافقین است ، اجازه دهد به ایران سفر كند.‬

سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «در بیانیه پایانی اجلاس گروه هشت در لندن، وزرای خارجه این کشورهای صنعتی جهان در بیانیه‌ای، نگرانی عمیق خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای و مرتبط با موشک‌های بالستیک ایران که نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، را ابراز کرده‌اند.»



بنابر این گزارش، وزرای خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، بریتانیا و روسیه در عین حال بر خواسته خود برای رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز و مبتنی بر مذاکره بر سر مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرده و یادآوری نیز کرده‌اند که این مذاکرات نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. در این بیانیه آمده است که موضع ایران و کشورهای ۱+۵ همچنان از همدیگر فاصله دارد و از تهران خواسته شده است فورا و فعالانه و به شکلی سازنده، به روند دیپلماتیک با کشورهای ۱+۵ متعهد شود.



وزرای خارجه جی هشت همچنین از ایران خواسته‌اند برای حل‌کردن نگرانی‌های جدی جامعه بین‌المللی و نشان‌دادن این که برنامه هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. این هشت کشور همچنین از ایران خواسته‌اند که به تعهدات بین‌المللی‌اش در احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی از جمله آزادی ادیان پایبند باشد و به دخالت در فعالیت رسانه‌ها، مجازات و شکنجه غیرقانونی و دیگر محدودیت‌ها برای حقوق و آزادی شهروندان پایان دهد.



آنها علاوه بر این از ایران خواسته‌اند به شکلی سازنده با همه نهادهای حقوق بشری سازمان ملل همکاری کند. به نوشته وزرای خارجه هشت کشور صنعتی جهان، اجازه سفر به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل احمد شهید، می‌تواند اولین گام ایران در این راستا باشد. وزرای خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، بریتانیا و روسیه همچنین از تهران خواسته‌اند نقش سازنده‌تری در حمایت از امنیت منطقه ایفا کند و از همه اقدامات و گروه‌های تروریستی فاصله بگیرد.



این بیانیه در حالی منتشر شده است که روسیه به خاطر ایجاد محدودیت در فعالیت سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی و خبرنگاران مورد انتقاد است و کشورهای غربی نیز همچنان به کمک های خود به تروریست های سوری ادامه داده و انواع حمایت های مالی و نظامی را از آنها انجام می دهند

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...