نسخه چاپی

محل دفن فاطمه زهرا(س) در روایتی از امام رضا(ع)

عکس خبري -محل دفن فاطمه زهرا(س) در روايتي از امام رضا(ع)

مشهور میان علما آن است كه محل دفن حضرت فاطمه زهرا (س)براى ائمه اطهار (ع) آشكار است ولى بنا بر مصلحت آن را بازگو نكرده اند، بویژه كه حضرت فاطمه (س ) توصیه و سفارش بر مخفی ماندن محل دفن خود داشته اند .

مطابق گمانه زنی های اهل تحقیق در روایات و قرائن از چهار مکان « روضه پیامبر، خانه حضرت زهرا(س)، قبرستان بقیع و خانه عقیل » به عنوان محل دفن دخت گرامی رسول‌الله(ص) یاد شده است .
در این میان روایتی از امام رضا(ع) وجود دارد که دفن حضرت زهرا (س) را در خانه خودشان محتمل تر نشان می دهد. در بیشتر کتاب‌های معتبر شیعه از جمله «کافی»، «تهذیب» و «من لایحضره الفقیه» -که جزو کتب اربعه شیعه هستند- این قول با طرق روایی مختلف از امیرالمؤمنین، امام باقر، امام صادق و امام رضا علیهم‌السلام نقل شده است.
شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که احمد بن محمد بن ابی نصر می‌گوید: از حضرت ابوالحسن، علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره‌ قبر حضرت فاطمه علیها السلام پرسش کردم، حضرت فرمود: « دفنت فی بیتها فلما زادت بنو امیه فی المسجد صارت فی المسجد» ؛ آن حضرت در خانه خود به خاک رفت، پس چون بنی امیه مسجد را توسعه دادند، آن خانه هم جزء مسجد شد. (1)
1.عیون اخبار الرضا، ج 1، ص 311

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...