نسخه چاپی

انتخابات ونزوئلا؛ تقابل "چاوزها" با مخالفان

عکس خبري -نتخابات ونزوئلا؛ تقابل "چاوزها" با مخالفان

نیكولاس مادورو و انریكه كاپریلاس دو كاندید رقیب در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا روز پنجشنبه با حضور در جمع پر شور طرفدارانشان، آخرین سخنرانی‌های تبلیغاتی خود را ایراد كردند. این در حالی است كه در آستانه انتخابات فردا (یكشنبه) هزاران نفر از طرفداران دو كاندیدا در دو شهر ونزوئلا آخرین تجمعات‌شان را برگزار كردند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، نیکولاس مادورو در جمع هوادارانش از خیابان‌های اصلی پایتخت عبور کرد و از آنها خواست تا راه "فرمانده چاوز" را ادامه دهند.

مادورو که در حال حاضر کفیل ریاست جمهوری ونزوئلاست در اکثر نظرسنجی‌ها، از رقیب خود با فاصله زیادی پیشتاز است. اگر مادورو پیروز شود، حزب سوسیالیست حاکم کنترل خود را بر بزرگترین منابع نفتی جهان و ۲۹ میلیون شهروند ونزوئلا حفظ خواهد کرد.

دیه گو مارادونا، قهرمان مشهور فوتبال آرژانتین برای حمایت از مادورو به کاراکاس آمده بود و در تجمع روز پنجشنبه در کنار او ظاهر شد.

شعار تبلیغاتی ستاد مادورو - "ما همه چاوز هستیم" - نشان می‌دهد این عضو سابق سندیکای اتوبوسرانی کاراکاس چقدر برای پیروزی خود از هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق مایه گذاشته است. مادورو، چاوز را "پدرش" توصیف کرده و در تبلیغات انتخاباتی خود بارها ویدئویی از چاوز پخش کرده که در آن او مادورو را به کفالت ریاست جمهوری منصوب کرده است.

مادورو برای انتصاب خود به چاوز حتی به ماورا الطبیعه هم متوسل شده و در بعضی از سخنرانی‌هایش گفته روح چاوز در کالبد پرنده‌ای به او ظاهر شده که سه بار دور او چرخیده و بعد دعایی را برای پیروزی او زمزمه کرده است.

تحلیلگران می‌گویند مادورو ناچار است به این ترفندها متوسل شود چون محبوبیت خودش با اقبال مردمی چاوز اصلا قابل مقایسه نیست.

به گزارش بی.بی.سی،‌ در شهر بارکویزیمو، انریکه کاپریلس برای دومین بار ظرف هفت ماه اخیر سخنرانی نهایی تبلیغاتی خود را ایراد کرد.

کاپریلاس با انتقاد شدید از ناکارامدی حکومت در مهار بحران ناامنی و جنایتهای سازمان یافته در ونزوئلا، در بخشی از سخنرانی خود گفت: "برای خاطر خدا، من از شما می‌خواهم که روز یکشنبه به نابودی خشونت رای دهید. آنهایی که در حکومت هستند دغدغه آرامش مردم را ندارند. اگر مردم مرعوب باشند، این به نفع حاکمان است. آنهایی که در حکومت هستند هرگز کاری برای امنیت شما نکرده‌اند. روز یکشنبه ما بین امنیت مردم و یا امینت گروهی از مردم که ارتباطاتی دارند و امنیت را از باقیه مردم سلب کرده‌اند انتخاب خواهیم کرد."

یک هفته پیش، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از طرفداران کاپریلس در کاراکاس تجمعی تبلیغاتی برگزار کردند اما با وجود این نمایش قدرت و تخلفات انتخاباتی متعددی که به کاندیدای حزب حاکم نسبت داده شده، مادورو در این ساعات باقی مانده به انتخابات، پیشتازی خود را حفظ کرده است.

در رقابتهای انتخاباتی این دوره، کاندیداها به جای صحبت از سیاستهای خود بیشتر به اتهام زنی، طرح تئوری‌های توطئه علیه یکدیگر و دشنام متوسل شده‌اند. مادورو مدعی شده که مزدوران اجیر شده سی آی ای وارد ونزوئلا شده‌اند که او را ترور کنند و روند انتخابات را مختل کنند. اوپوزیسیون هم در مقابل مادورو را به تحقیر یک "شوفر اتوبوس" و یک "احمق بی دست و پا" خطاب کرده‌اند.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...