نسخه چاپی

مكان یابی راكتور هسته ای فارس تا 3 ماه آینده

رییس سازمان انرژی اتمی كشور: تا سه ماه آینده راكتور هسته ای استان فارس مكان یابی می شود .

به گزارش نمابه نقل از واحد مرکزی خبر،‌ آقای عباسی امروز در شیراز افزود : با 6 ماه همکاری استانداری فارس و سازمان انرژی اتمی کشور، طراحی راکتور تحقیقاتی این استان به پایان رسیده است و کارشناسان این سازمان در حال مکان یابی برای ساخت این راکتور هستند.وی نزدیکی به فرودگاه بین المللی، تامین منابع آب و اوضاع مناسب از لحاظ زمین شناسی از جمله دوری از گسل ها را از عوامل مهم برای مکان یابی این راکتور اعلام کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: اعتبار ساخت این راکتور از منابع ملی تامین می شود و در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود که در سه تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد. به گفته عباسی، راکتور تحقیقاتی فارس از نوع استخری با توان 10 مگاوات است که با راه اندازی آن استان فارس هم به جمع تولید کنندگان رادیو دارو ها می پیوندد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: دانش ساخت راکتورهای استخری در کشور بومی شده است و همه تجهیزات ساخت این راکتور از جمله ساخت جرثقیل قطبی، تجهیزات بتن ریزی، طراحی و ساخت اتاق کنترل در داخل کشور موجود است و هیچگونه احتیاجی به دیگر کشورها نداریم.وی تصریح کرد: سوخت این راکتور تحقیقاتی هم از سوخت های تولید شده در داخل تامین می شود.

آزمایش 80 رقم بذر با فناوری هسته ای در استان فارس
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: 80 رقم بذر با فناوری هسته ای در استان فارس آزمایش شد.فریدون عباسی افزود: این بذرهای اصلاح شده در سازمان انرژی اتمی در اوضاع آب و هوایی استان فارس آزمایش و متناسب با نیاز این استان رقم های جدیدی تولید می شود و استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور در استفاده از کشاورزی هسته ای پیشتاز است. عباسی افزود: سیاست ما ترویج کشاورزی هسته ای و تولید نمونه های مقاوم در برابر خشکی و شوری است و تلاش می کنیم همانند کشور های توسعه یافته با استفاده از این روش و فناوری و زمین های دیم موجود در کشور ، تا 2 و نیم برابر تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم.

فناوری هسته ای با ایجاد متاسیون در نهال ها و ارقام مختلف بذرها، باعث اصلاح آن متناسب با شرایط مورد نظر محققان می شود.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...