نسخه چاپی

اقتصاد ایران در سال 2012 بالاتر از تمامی كشورهای منطقه قرار میگیرد

خبرگزاری رسمی ایتالیا'انسا' به نقل از تحلیلگر بانك استاندارد چارترد دوبی، نوشت : اقتصاد ایران در سال 2012 با نرخ رشد ببش از 10 درصد بالاتر از تمامی كشورهای خاورمیانه و آفریقا قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا ، این خبرگزاری ایتالیایی روز چهارشنبه با عنوان ' بازار نوظهور ایران مورد توجه گروه های بزرگ خودروسازی جهان' می نویسد: ایران كه پنجمین كشور تولید كننده نفت جهان به شمار می رود با توجه به افزایش درآمدهای خود و بهبود وضعیت داخلی، از ظرفیت های بالقوه بسیار بالایی برخوردار است.

آنسا، نوشت: به گفته فیلیپ دوباپانتاناس، تحلیلگر بانك استاندارد چارترد دوبی، ' اقتصاد ایران در سال 2012 با توجه به درآمدهای نفتی و سرمایه گذاری های خارجی، بالاتر از تمامی كشورهای خاورمیانه و آفریقا قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایتالیایی با ذكر اینكه فروش خودروهای تولید ایران امسال می تواند افزایشی 33 درصدی داشته باشد ، افزود: رویترز در گزارش اخیر خود، كه از سوی ' اتوموتیو نیوز' منتشر شده، به جذابیت های صنعت خودروسازی و بازار ایران برای گروه های بزرگ خودروسازی جهان مانند جنرال موتورز، فولكس واگن، فورد و پژو اشاره كرده است.

آنسا ادامه داد: ایران همچنین دارای صنعت ملی خودروسازی است كه مهمترین گروه آن، ایران خودرو نام دارد .

ایران خودرو در سال گذشته 850 هزار خودرو تولید كرده و بزودی دو كارخانه جدید در استانهای سمنان و آذربایجان افتتاح خواهد كرد.

خبرگزاری ایتالیایی نوشت: صادرات خودروهای ایرانی به كشورهای همسایه و یا كشورهای دارای نزدیكی فرهنگی با تهران بسیار قابل توجه است و تولیدات صنعت خودروسازی این كشور به دلیل تقاضای داخلی و صادرات آن به خارج رو به افزایش می باشد.

ایران خودرو در سال 2012 مدل جدیدی از خودروی ملی به نام رونا را روانه بازار خواهد كرد. همكاری پژو سیتروئن با ایران خودرو نمونه خوبی از امكان حضور گروه های خودروساز در كشورهای در حال توسعه است و توافق اخیر پژو- سیتروئن با جنرال موتورز چنین هدفی را دنبال می كند.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...