نسخه چاپی

آموزش نحوه عشق‌ورزی به كودكان اسرائیلی!

به گزارش سایت اوباما، چندی پیش حرکتی فیس بوکی از سوی برخی گروه‌های اسرائیلی ایجاد شده بود که عنوان می‌کرد مردم اسرائیل "عاشق" مردم ایران هستند و هیچ وقت راضی نمی‌شوند اسرائیل به ایران حمله کند.

تصویر منتشر شده از سوی این گروه‌ها، مربوط به یک مرد صهیونیست بود که دختر خود را در آغوش گرفته بود و زیر این تصویر، عبارت "ایرانی‌ها ما عاشق شما هستیم و هیچوقت شما را بمباران نمی‌کنیم" به چشم می‌خورد.

جالب اینکه این موضوع از سوی برخی رسانه‌های اپوزیسیون نیز مورد استقبال قرار گرفت و بدون توجه به سابقه رژیم صهیونیستی در جنایات حقوق بشری علیه کشورهای مختلف و سابقه جنایات یهودیان تندرو علیه امپراطوری پارس، پروپاگاندای جدید اسرائیلی را نشانه مثبتی دانستند.

در واکنش به این موضوع، برخی کاربران ایرانی "با هدف یادآوری ماهیت رژیم صهیونیستی"، تصاویری از بطن جامعه اسرائیل را بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

یکی از تصاویر منتشرشده، آموزش کار با اسلحه یوزی برای خردسالان اسرائیلی است و در تصویر دیگری نیز کودکان اسرائیلی روی موشک‌هایی که قرار است به سمت فلسطینی‌ها شلیک شود یادگاری می‌نویسند و این موشک‌ها را به فلسطینی‌ها تقدیم می‌کنند.

تصاویر دیگری که از سوی گروه دیگری از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، تصاویر جشن "پوریم" از اعیاد مخصوص یهودیان است که سالگرد کشتار هزاران ایرانی توسط یهودیان نفوذ یافته به دربار خشایارشا است. البته رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر همواره سعی کرده این واقعیت تاریخی را برعکس نشان دهد و عنوان کند که خشایارشا به واسطه رهنمودهای همسر یهودی جدید خود به نام "استهر" با کشتن گروهی از مردم کشورش، یهودیان را از چنگ ایرانی‌ها نجات داد. این موضوع طی هفته‌های اخیر نیز به وضوح اتفاق افتاد و نتانیاهو با اهدای کتاب "استهر" به اوباما، تلاش کرد این موضوع را القا کند که اوباما خشایار زمانه است و باید با کشتن ایرانیان، یهودیان را نجات دهد.

برخی کاربران ایرانی نیز در واکنش به این اظهارنظر اسرائیلی‌ها که ما مخالف دولت خود در حمله به ایران و در واقع عاشق ایرانیان هستیم، پیشنهاد داده‌اند که این حس عاشقانه را با اعتراض به حاکمیت اسرائیل و تلاش برای سرنگونی دولت رژیم صهیونیستی ابراز کنند.

ابراز محبت از سوی مردم اسرائیل نسبت به ایران در حالی است که چنین روشی در جنگ‌های تاریخی نیز مورد استفاده قرار گرفته و روشی کاملاً شناخته شده و تاحدودی نخ نما برای شبهه‌افکنی در اذهان طرف مقابل است.

به گونه‌ای که در نبردی که در جریان تهاجم کوچ‌نشین‌های یونانی به قلعه‌های مستحکم قوم آخایی (تروا) در سدهٔ ۱۲ پیش از میلاد رخ می‌دهد و براساس برخی روایات تاریخی بیش از 10 سال نیز طول کشیده است، یونانی‌ها پس از عدم موفقیت در بعد نظامی، از فریب ابراز دوستی، برای شکست دشمنان خود استفاده می‌کنند.

بر اساس اسطوره‌های یونانی که به اعتقاد بسیاری از تاریخ‌نگاران انطباق زیادی با واقعیت دارد، در سال دهم این نبرد، هنگامی که یونانی‌ها کم کم از برتری یافتن بر رقیب خود در حال مایوس شدن بودند، یکی از جنگاوران به نام اودیسه پیشنهاد کرد که اسبی غول پیکر از چوب بسازند و حدود 30 تن از جنگجویان یونانی را در آن جا قرار دهند. بقیه سوار کشتی ها شده و پنهان شوند. وقتی ساحل خالی شد، مردم تروا فکر کردند که پیروز شده اند و و آن اسب غول پیکر، هدیه ای از جانب یونانی هاست. پس آن را به داخل شهر آوردند و جشن و پایکوبی را آغاز کردند.

وقتی همه خوابیدند، کشتی ها به ساحل برگشتند. یونانی‌های داخل اسب هم بیرون ریخته و دروازه را بازکردند. بقیّه یونانی ها، به داخل شهر ریختند و همه را کشتند و مردم را به بردگی گرفتند.

انطباق ابراز دوستی اسرائیلی‌ها به ایران و داستان تاریخی تروا نیز موضوعی است که از سوی برخی کاربران مورد اشاره قرار گرفته و اقدام تصنعی گروه‌های اسرائیلی در ابراز دوستی با مردم ایران را به مثابه تلاشی بی‌فایده برای ساختن اسب تروجان برای حمله به مردمی قلمداد کرده‌اند که سال‌هاست با این ترفندها دست و پنجه نرم کرده‌اند.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...