نسخه چاپی

بیت امام در تقابل با اندیشه های امام؟ + تصویر

عکس خبري -بيت امام در تقابل با انديشه هاي امام؟ + تصوير

نعیمه اشراقی در آخرین مطلبی كه در صفحه فیس بوك خود منتشر كرده است شورای نگهبان را به برخوردهای جناحی و گزینشی متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از سرّنیوز، نعیمه اشراقی در آخرین مطلبی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است شورای نگهبان را به برخوردهای جناحی و گزینشی متهم کرد. اشراقی در این یادداشت نوشت:

"اين روزها سخن از تاييد و رد صلاحيت كانديداها توسط شوراى نگهبان موضوع محورى اذهان جامعه است.
در باور جامعه كنونى چنين پنداشته مى شود كانديداهاى همسو و هم جناح با شوراى نگهبان، حتى اگر داراى سوابق سوء و واجد پرونده هاى متعدد از هر نوع جرائم و عدم وجاهت اجتماعى باشند دغدغه رد صلاحيت ندارند، در مقابل كانديداهاى جناح هاى غير همسو با شوراى نگهبان حتى اگر فاقد هرگونه پرونده بوده و واجد هرگونه وجاهت اجتماعى باشند نگران تاييد صلاحيتند و اين موضوع محدوديت انتخاب كانديدا براى اين جناح ها را ايجاب مى نمايد و بدين ترتيب جامعه از امكان انتخاب اصلح محروم مى گردد."

04-06-34 04-14-57.jpg


البته خانم اشراقی توضیح نداند که آیا این باور واقعا در جامعه وجود دارد یا افراد و جناح های خاص در صدد تلقین چنین باوری به جامعه هستند. آنچه مسلم است اتخاذ مواضع ناصحیح و ناپخته از سوی وابستگان به بیت امام (ره) که در تضاد آشکار و تقابل کامل با اندیشه های امام راحل هستند، آن هم در آستانه انتخابات ممکن است علاوه بر ایجاد شبهاتی در اذهان مردم نسبت به بیت امام (ره) تاثیر نامطلوبی برافکار عمومی در جامعه داشته باشد. گفتنی است نعیمه اشراقی، سومین فرزند آیت الله اشراقی و هفتمین نوه امام (ره) است.
سرّنیوز در ادامه برای آشنایی نسل حاضر که حیات سیاسی رهبر کبیر انقلاب را درک نکرده اند همچنین یاد آوری نسل گذشته از جمله برخی وابستگان به بیت امام به برخی نظرات امام (ره) در مورد شورای نگهبان اشاره می کند:


افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تایید موافق میلشان نباشد دست به شایعه افکنی می‌زنند

..."چنانچه مشاهده می شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی ، افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تایید بعضی حوزه ها موافق میل شان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان - ایدهم الله تعالی - را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالی چند ازانقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال ، بی توجه به نتایج ناروا و اسف بار آن باشد.


معلوم نیست در صدر مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم.


من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم واردمی شود و در آخر، رژیمی را ساقط می نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین ، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت ها و ابرقدرت هاست وفادار باشیم".

«صحیفه امام،ج17،ص431»



شورای نگهبان، موردتایید اینجانب می‌باشند

"شورای محترم نگهبان ، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، موردتایید اینجانب می باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است . و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند. البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد ومعلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمی شوند".
ان شاءالله موید باشند.

«صحیفه امام،ج19،ص155»

۱۳۹۲/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...