نسخه چاپی

كاهش بی سابقه محبوبیت دولت فدرال آمریكا

عکس خبري -کاهش بي سابقه محبوبيت دولت فدرال آمريکا

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند كه محبوبیت دولت فدرال آمریكا نزد افكار عمومی این كشور به میزان بی‌سابقه‌ای كاهش یافته و به پایین‌ترین حد در تاریخ نظرسنجی‌های این كشور رسیده است.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، بر اساس تحقیقات مرکز تحقیقات پیو که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد تنها ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها دولت فدرال در واشنگتن را مطلوب توصیف کرده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود در تاریخ مؤسسه نظرسنجی پیو رسیده است.

میزان محبوبیت دولت فدرال در نوامبر ۲۰۰۱ در ۸۲ درصد قرار داشت اما از همان زمان سیر نزولی آغاز شد. در دسامبر سال ۲۰۰۲، ۷۳ درصد دولت فدرال را مطلوب توصیف کردند.

هم‌اکنون، ۴۱ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که نظر مساعدی نسبت به دولت فدرال دارند. این رقم در میان مستقل‌ها ۲۷ درصد و در میان جمهوری‌خواهان ۱۳ درصد است.

تعداد دموکرات‌هایی که نظر مساعدی نسبت به دولت فدرال داشته‌اند نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته و از ۵۱ درصد به ۴۱ درصد رسیده است.

بدبینی دموکرات‌ها به دولت فدرال آمریکا از زمان روی کار آمدن اوباما افزایش بسیاری یافته است. در جولای ۲۰۰۹ در حدود ۶۱ درصد از دموکرات‌ها نظر مساعد نسبت به دولت این کشور داشتند.

این رقم در بازه زمانی مذکور برای جمهوری‌خواهان از ۲۴ درصد به ۱۳ درصد تنزل یافته است.

در مجموع، ۶۳ درصد از مردم آمریکا نظر مساعدی نسبت به دولت محلی خود دارند که تقریبا از سال ۲۰۰۷ تاکنون ثابت مانده است. ۵۷ درصد از مردم نیز نظر مساعدی نسبت به دولت‌های ایالتی خود دارند که ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...