نسخه چاپی

سقوط همزمان قیمت طلا و نفت

عکس خبري -سقوط همزمان قيمت طلا و نفت

قیمت جهانی طلا كه روز گذشته بی سابقه ترین كاهش از سال ۱۹۸۳ را تجربه كرد در معاملات امروز هم با كاهش ۱۰ دلاری به ۱۳۵۱ دلار رسید و نفت نیز به زیر ۱۰۰ دلار سقوط كرد.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۹ درصد کاهش یافت که بی سابقه ترین افت قیمت طلا از سال ۱۹۸۳ به این سو حساب می شود.

قیمت هر اونس طلا در روز دوشنبه ۱۲۵ دلار کاهش یافت و به ۱۳۶۱ دلار رسید.

در آغاز معاملات روز سه شنبه نیز روند نزولی قیمت این فلز گرانبها ادامه یافت و در حال حاضر قیمت هر اونس طلا با کاهش ۱۰ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۳۵۱ دلار در هر اونس رسیده است.

نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین مهمترین علت سقوط قیمت جهانی طلا طی دو روز گذشته عنوان شده است. رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست ۲۰۱۳ به ۷.۷ درصد رسید که کمتر از پیش بینی ها بوده است. احتمال توقف خرید بدهی ها از سوی فدرال رزرو آمریکا و فروش احتمالی ذخایر طلای بانک های مرکزی کشورهای بحران زده منطقه یورو از دیگر دلایل افت قیمت طلا در روزهای اخیر عنوان شده است.

بر اساس گزارش رویترز،‌ بازار نفت نیز از تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان متاثر شد و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در روز سه شنبه با ۱.۳۴ دلار کاهش به ۹۹.۲۹ دلار رسید. برای نخستین بار طی ۹ ماه گذشته است که قیمت نفت برنت به زیر ۱۰۰ دلار می رسد.قیمت نفت در روز گذشته نیز حدود ۲ دلار کاهش داشته بود. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با ۱.۶۴ دلار کاهش به ۸۷.۳ دلار رسیده است.

تحلیلگر یک موسسه مشاوره ای با اشاره به سقوط قیمت طلا گفت: افت قیمت ها نشان می دهد که ما شاهد پرواز گسترده سرمایه ها از این بازار هستیم.

روز گذشته گزارشی منطقه ای از بخش صنعت آمریکا نشان داد رشد این بخش کند شده است و در نتیجه چشم انداز روشنی برای رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ وجود ندارد.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...