نسخه چاپی

رشد ۱۵۰ درصدی صادرات خودرو

در ۱۲ ماه سال ۹۱ تعداد ۵۵ هزار و ۲۳۱ خودرو به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۱۲۶.۹۷ درصد به لحاظ وزن ۱۳۱.۵۸ درصد و به لحاظ ارزش ۱۵۱.۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، در ۱۲ ماه سال ۹۱ تعداد ۵۵ هزار و ۲۳۱ خودرو به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۱۲۶.۹۷ درصد به لحاظ وزن ۱۳۱.۵۸ درصد و به لحاظ ارزش ۱۵۱.۷۰ درصد رشد داشته است.

بنا بر ا ین گزارش میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی ۱۲ ماه سال ۹۱، ۵ هزار و ۸۹۳ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است و عمق صادرات خودرو به عراق، آذربایجان و اکران بوده است.

بنابراین گزارش، در ۱۲ ماهه سال ۹۱، ۴۴ هزار و ۳۴۱ خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۱۱.۳ درصد به لحاظ وزن ۱۲.۷۳ درصد و به لحاظ ارزش ۳۰.۵۹ درصد رشد داشته است.

بنابراین گزارش میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی ۱۲ ماهه سال ۹۱، ۲۴ هزار و ۴۴۱ دلار یعنی ۴.۱۵ برابر هر خودروی صادراتی بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۷.۳۴ درصدی داشته است و کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری عمدتاً از امارات متحده عربی، جمهوری کره و کویت بوده است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...