نسخه چاپی

تظاهرات ضد آمریكایی در هرات و فراه

صدها تن از مردم ولایات فراه و هرات با تجمع در مقابل استانداری هرات، حملات خودسرانه نظامیان آمریكایی علیه غیر نظامیان افغان را به شدت محكوم كردند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، آنها می‌گویند در این اواخر نیروهای آمریکایی به طور غیر انسانی و بدون هماهنگی با دولت افغانستان به مردم حمله می‌کنند و تاکنون شمار زیادی از مردم مناطق غربی این کشور، قربانی این گونه اقدامات شده‌اند.

این اعتراض نسبتا وسیع مردم استان‌های فراه و هرات صبح امروز در مقابل دفتر استاندار هرات آغاز شد.

مردم استان فراه می‌گویند در آخرین مورد از خودسری‌های نیروهای خارجی، یک نوجوان 16 ساله که از فراه عازم هرات بود، با شلیک گلوله سربازان آمریکایی جان باخته است.

در میان افراد معترض خانواده این نوجوان نیز حضور داشتند.

یکی از اعتراض کنندگان که خطابش به دولت افغانستان بود، می‌گفت: "گم کنید این خارجیان را از کشور، هرچه سریعتر گم کنید اینها را، چون کشورمان را با خاک یکسان کرده‌اند."

از سویی دیگر شماری از مقامات امنیتی هرات می‌گویند در این رابطه اخطاریه‌هایی را به مقامات ایساف ارائه کرده‌اند تا دیگر چنین مواردی پیش نیاید.

ژنرال رحمت الله صافی، فرمانده پلیس هرات می‌گوید به مقامات ایساف (نیروهای خارجی) در غرب افغانستان گفته که باید نیروهای آمریکایی در رابطه با تعرض و حمله به مردم، "دستهایشان را کوتاه سازند."

او بیان می‌دارد که هیاتی حقیقت‌یاب برای واکاوی این مسئله ایجاد شده که در سریعترین زمان نتایج تحقیق خود را اعلام خواهند کرد.

تاکنون چندین اعتراض و تظاهرات ضد آمریکایی در ولایات غربی افغانستان صورت گرفته است.

مردم می‌گویند در صورتی که روند حملات آمریکایی‌ها به غیر نظامیان افغان همچنان ادامه پیدا کند، تمایل مردم به خواست‌های مخالفان دولت این کشور افزایش خواهد یافت.

گروه طالبان در آخرین اعلامیه خود کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای خارجی را به شدت محکوم کرده و گفته‌اند که در سریعترین فرصت درصدد انتقام بر خواهند آمد.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...