نسخه چاپی

كلیات لایحه بودجه ۹۲ به تصویب مجلس رسید

نمایندگان مجلس با كلیت لایحه بودجه سال ۹۲ كل كشور موافقت كردند.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در جلسه علنی صبح امروز مجلس بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور را در دست بررسی داشتند، در جلسه علنی بعد از ظهر کلیات آن را به تصویب رساندند.

لایحه بودجه ۹۲ از هجدهم فروردین ماه سال جاری در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس قرار داشت که در جلسه هفته گذشته این کمیسیون، کلیات لایحه بودجه با ۲۲ رای موافق و ۲۲ رای موافق به تصویب نرسید و در دستور کار جلسه امروز صحن علنی قرار گرفت.

گزارش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مبنی بر رد کلیات لایحه بودجه ۹۲ امروز در صحن علنی بررسی شد و ۱۰ موافق و ۱۰ مخالف در مورد این گزارش صحبت کردند و پس از آنها نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون تلفیق به سخنرانی پرداختند. در نهایت هیئت رییسه مجلس اصل کلیات لایحه بودجه را به رای نمایندگان مجلس گذاشت.

در نهایت بهارستان نشینان با ۱۹۱ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع با کلیات لایحه بودجه موافقت کردند. بنابر این لایحه بودجه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود و این کمیسیون ۱۵ روز فرصت دارد تا جزئیات لایحه بودجه را بررسی و گزارش نهایی خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور اسفندماه ۹۱ با ۸۴ روز تاخیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که این تاخیر بی‌سابقه در تاریخ بودجه نویسی جمهوری اسلامی، تذکرات بهارستان‌نشینان را به همراه داشت.

رقم بودجه امسال حدود ۱۶۶هزار میلیارد تومان است و دولت پیش‌بینی کرده تا از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد به دست آورد. قیمت ارز در لایحه بودجه ۹۲، ۲۴۵۵ تومان پیش‌بینی شده است.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...