نسخه چاپی

افشاگری نیویورك تایمز علیه بی‌بی‌‌سی

نیویورك تایمز با اشاره به بی‌بی‌سی به عنوان یكی از رسانه‌های متخلف، گفت: جهانیان تاكنون با اجرای ظریف رقص دیپلماتیك بر روی برنامه هسته‌ای كره شمالی توسط گروه رسانه و تلویزیون، این كشور را مورد هجمه تبلیغاتی قرار داده‌اند.

به گزارش نمابه نقل از سایت رویداد، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز برخی تاکتیک های شبکه انگلیسی بی بی سی را در پوشش نادرست اخبار شبه جزیره کره و تحریف های عمدی این رسانه جهت بزرگنمایی و القای خشونت رهبران کره شمالی فاش کرد.

نیویورک تایمز روز گذشته نوشت: همزمان با افزایش تنش ها بین کره شمالی و جهان طی ماه گذشته، گروه کوچکی از دانشجویان دانشگاه اقتصاد که یکی از معتبرترین مراکز آموزشی لندن می باشد، در ملاقات با برخی وزرا و مقامات دولتی گردهم آمدند تا تخلفات شبکه بی بی سی و خبرنگاران آن مبنی بر ساختن فیلم مستند مخفیانه در خصوص بحران کره شمالی که تحریف عمدی در آن به وضوح دیده می شد، را بررسی کنند.

این مستند که کاملاً براساس اهداف سیاسی ساخته شده است، روز گذشته توسط شبکه بی بی سی بر روی آنتن رفت؛ اما بی بی سی این طور عنوان می کند که عموم مردم به مستند مذکور کمتر علاقه دارند و بسیاری بخش های آن را درک نمی کنند. بی بی سی به شدت به اظهارات این گروه از دانشجویان معترض شد و گفت: خبرنگار یعنی کسی که در همه حال آماده و قادر به تغییر برنامه براساس سیاست های رسانه خود باشد.

انتقادهایی که به مستندسازی بی بی سی وارد آمده نشان می دهد، از آنجایی که کره شمالی کشوری است که از نظرها پنهان شده، می توان به راحتی ذهنیت عموم مردم را به سویی سوق داد که این کشور، رژیمی خشونت آفرین است و از شبه جزیره کره، سیاره ای را تهدید به جنگ اتمی می کند.

نیویورک تایمز با اشاره به بی بی سی به عنوان یکی از رسانه های متخلف، گفت: جهانیان تاکنون با اجرای ظریف رقص دیپلماتیک بر روی برنامه هسته ای کره شمالی توسط گروه رسانه و تلویزیون، این کشور را مورد هجمه تبلیغاتی قرار داده اند.

گفتنی است، گستردگی دنیای رسانه سبب شده تا کشورهای استکباری از حالت جنگ نظامی و سخت افزاری به جنگ نرم تغییر ماهیت داده و چالشی را پیش روی واقعیت های جهان قرار داده است. بهره برداری از رسانه جهت تحریف واقعیت ها از طریق برجسته سازی و معرفی کشورها به عنوان صاحبان سیاست های ناکارآمد صورت می گیرد که در رسانه های مهم و پرمخاطب انگلیسی زبان از جمله بی بی سی به وضوح دیده می شود.

۱۳۹۲/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...