نسخه چاپی

مصر میهمانان جوان رهبر انقلاب را بازداشت كرد +عكس

نیروهای امنیتی مصر، تعدادی از جوانان انقلابی این كشور را كه در اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی در تهران حضور یافته بودند، بلافاصله پس از بازگشت به فرودگاه قاهره بازداشت كرده و گذرنامه و وسایل آنان را ضبط كردند.

مشرق:نيروهاي امنيتي فرودگاه قديم قاهره، "ضياء الصاوي" عضو حزب العمل که در محضر مقام معظم رهبري سخنراني کرد، "محمد الهاشمي" دانشجوي دانشگاه الازهر و فرزند "الطاهر الهاشمي" از سران شيعه مصر، "نبيل سيف" خبرنگار پايگاه خبري الفجر، "احمد سالم السيد" کارشناس مصري، "ضياء الدين سليمان" روزنامه نگار و "محمد ابراهيم احمد ابوبکر" مدير يکي از شرکت هاي نفتي مصر را که ظهر ديروز (شنبه) پس از خروج از ايران، با هواپيماي خطوط هوايي قطر از دوحه به قاهره بازگشتند، بازداشت کرده و گذرنامه و چمدان هاي حاوي وسايل شخصي آنان را ضبط کردند.

در برخي گزارش ها نام "نبيل رفعت" نيز در ميان بازداشت شدگان ديده مي شود اما هنوز مشخص نيست که آيا همه افراد مزبور، ميهمان رسمي اجلاس بوده اند يا خير اما همه آنان تأکيد کردند که تا لحظه دريافت تمام وسايل خود، به تحصن در فرودگاه دست مي زنند.

اين در حالي است که پايگاه خبري "المصري الیوم" تعداد افراد بازداشت شده در فرودگاه قاهره را 18 نفر اعلام کرده است.

مأموران امنيتي مصري مستقر در فرودگاه قاهره، چمدان هاي اين افراد را که حاوي سوغات هاي آنان از ايران و تعدادي کتاب و لوح فشرده بود، به نهادهاي امنيتي منتقل کردند تا مورد بررسي قرار گيرد.

کتاب هاي ضبط شده 25 عدد است که قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، "بيداري اسلامي" نوشته علي اکبر ولايتي، نهج البلاغه اميرمؤمنان عليه السلام، "جوانان در انديشه امام خميني"، و "فلسطين در ديدگاه آيت الله العظمي خامنه اي"، "الموسوي روح الله" و "مفاتيح الجنات" ترجمه شيخ محمدرضا نجفي از جمله اين کتب است.

اين جوانان انقلابي، پس از اين برخورد نيروهاي امنيتي مصري، اقدام به برافراشتن دست نوشته هايي کردند که حاوي محکوميت برخورد امنيتي با شهروندان مصري و جوانان است که اين اقدام آنان، توجه مسافران فروگاه قاهره را به خود جلب کرد.

برخي گزارش ها حاکي است در پي اوج گيري اعتراضات، گمرک و نيروهاي امنيتي مصري مجبور به بازگرداندن وسايل اين مسافران و آزاد کردن آنان شدند اما از آزاد کردن "محمد الهاشمي" و "محمد الحسيني" که پيرو مذهب تشيع هستند، خودداري کرده اند، اگرچه برخي رسانه ها نيز از احتمال آزادي اين دو تن خبر داده اند که هنوز صحت و سقم اين خبر براي مشرق به اثبات نرسيده است.

در پي بالا گرفتن بحران بازداشت اين افراد در مصر، "الطاهر الهاشمي" پدر محمد الهاشمي که خود از فعالان شيعه مصري است با حضور در فرودگاه قاهره، دست به تحصن زده و تهديد کرد که قضيه برخورد با اقليت هاي مذهبي و سرکوب حقوق بشر در مصر را بزودي به قضيه اي بين المللي تبديل خواهد کرد.

وي همچنين از احتمال طرح اتهام و تشکيل پرونده عليه فرزندش محمد و همکارش "محمد الحسيني" از سوي نيروهاي امنيتي فرودگاه قديم قاهره ابراز نگراني کرد.

"ضياء الصاوي" از مصر، مهندس کامپيوتر و روزنامه‌نگار و فعال سياسي و انقلابي در سخناني که در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي بيان کرد با بيان اينکه "ما توانستيم رأس رژيم را ساقط کنيم اما خود رژيم هنوز برجاست."، تصريح کرده بود: «انقلاب مصر براي براندازي رژيمي شعله‌ور شد که آن رژيم هنوز باقي است و آن رژيم «کمپ‌ديويد» است. تا زماني که در مصر، هستند کساني که از احترام به آن معاهده‌ي ننگين که دست و پاي مصر را به نفع صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها بست سخن مي‌گويند، انقلاب ما همچنان و تا برانداختن تمامي باقي‌مانده‌هاي رژيم گذشته ادامه دارد.»

وي همچنين در ادامه اين سخنان تأکيد کرد: « من معتقدم حمله به سفارت صهيونيست‌ها در قاهره که بنده افتخار حضور در آن را داشتم و باعث شد تا صهيونيست‌ها براي اولين بار در تاريخ عذرخواهي کنند، تأکيدي بود از سوي ملت مصر مبني بر اينکه انقلاب مصر از اين پس اجازه نخواهد داد تا هيچ‌گونه رابطه‌اي بين مصر و رژيم صهيونيستي وجود داشته باشد. ما امروز يک گام ديگر به آزادسازي فلسطين نزديک شده‌ايم و به زودي روزي خواهد رسيد که همان‌گونه که سفارت صهيونيست‌ها را در قاهره مورد هجوم قرار داديم، مسجدالاقصي فلسطين را نيز آزاد کنيم.»

133222_893.jpg

تحصن بازداشت شدگان در فرودگاه قاهره

133224_745.jpg
مهندس ضياء الصاوي، در حال سخنراني در محضر ولي امر مسلمين جهان


۱۳۹۰/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...