نسخه چاپی

راهكار نصرالله برای رفع مشكل سوریه

دبیركل حزب‌الله لبنان با تاكید بر اینكه راه حل نظامی در سوریه با موفقیت همراه نخواهد بود، خواستار در پیش گرفتن راه حل سیاسی و گفت‌وگو میان نظام حاكم سوریه و مخالفان این كشور شد.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان طي سخناني از طريق ويدئو كنفرانس در مراسم افتتاح سالني در يكي از مساجد ضاحيه جنوبي بيروت اظهار كرد: با توجه به وضعيت منطقه‌اي و بين‌المللي، سرنگوني نظام حاكم در سوريه با راه حل نظامي به پايان رسيده است. وضعيت ميداني نيز نشان مي‌دهد كه مخالفان مسلح سوريه نمي‌توانند نظام حاكم را سرنگون كنند.

سيد حسن نصرالله افزود: اميد بستن به راه حل نظامي براي سرنگوني نظام حاكم در سوريه بي‌فايده است، پيامدهاي سنگيني خواهد داشت و باعث افزايش تعداد قربانيان و زيان‌هاي جاني و مالي از دو طرف خواهد شد.

دبيركل حزب‌الله لبنان اظهار كرد: بحث فرستادن نيروهاي عربي به سوريه نيز به پايان رسيده است.

وي با اشاره به موضوع اعطاي تسليحات نظامي به مخالفان سوريه اظهار كرد: اين مساله خطري عليه كل سوريه خواهد بود. روشن است كه اين مساله در سطح بين‌المللي به پايان رسيده همچنين در سطح عربي نيز در حال پايان يافتن است. در نشست سران كشورهاي عربي نيز روشن بود كه نمي‌خواهند گزينه مسلح كردن مخالفان را در پيش بگيرند.

سيد حسن نصرالله تصريح كرد: بايد راه حل سياسي مبتني بر گفت‌وگو ميان نظام حاكم سوريه و مخالفان و همچنين توافق بر سر اصلاحات جدي و واقعي و اجراي اين اصلاحات در پيش گرفته شود.

وي با تاكيد بر اينكه راه حل سياسي از طريق گفت‌وگو و اصلاحات تنها راه حلي است كه امنيت و ثبات منطقه را حفظ خواهد كرد، افزود: راه حل‌هاي غير از راه حل سياسي به نفع سوريه و منطقه نخواهد بود بلكه به نفع اسرائيل و همه آن‌هايي كه مي‌خواهند منطقه را از هم بپاشند، است.

۱۳۹۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...