نسخه چاپی

واكنش ولایتی به ادعای تكنوكرات بودن قالیباف

«اگر قرار باشد افراد با یكدیگر ائتلاف كنند باید دانست دو نفر مثل هم نیستند اما ما بر مشتركات تكیه می‌كنیم كه در واقع پایبندی به نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه است.»

دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای کابینه شما را چه کسانی تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: ملاک، کارآمدی و پایبندی به نظام است و اینکه افراد حتی‌الامکان امتحان خود را پس داده باشند؛ مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود صلاحیت و کاردانی را از ویژگی‌های رئیس جمهور برشمردند که این مسئله در خصوص همکاران رئیس جمهور و وزار نیز صدق می‌کند.



به گزارش فارس، وی بر همین اساس به کاردانی، پایبندی به نظام و ارزشهای نظام و داشتن استقلال رأی لازم را از ویژگی‌های کابینه دولت دانست و گفت: کسانی که اهل تملق و وادادگی باشند نباید به عنوان وزیر انتخاب شوند و در واقع کسانی روی کار آیند که به جای ایجاد تنش برای مردم کار کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که آیا حضور شما به عنوان کاندیدا قطعی است یا به نفع دیگری کنار می‌روید، اظهارداشت: بنای ما این است که ما سه نفر و دیگر کسانی که با ما هم عقیده هستند و به نظام پایبند و قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند و در قالب گروه 5 نفره و یا به صورت منفرد هستند به تفاهم برسیم و در نهایت اصولگرایان یک کاندیدا داشته باشند وگرنه رأی تقسیم خواهد شد.



وی ادامه داد: کسانی که از ابتدا معلوم هستند و در واقع به اشکال مختلف اندازه‌گیری کرده‌اند که میزان رأی لازم را ندارند به نفع بقیه کنار روند و چند نفر باقی‌مانده با یکدیگر کار کرده و در نهایت در چند روز مانده به انتخابات، یک نفر از بین آنها بیرون بیاید ولو اینکه 3 نفر با هم ثبت‌نام کنند.

ولایتی بر همین اساس یادآور شد ما در ائتلاف ستاد داشته و هرکدام فعالیت خود را انجام می‌دهیم و طبق نظرسنجی‌ها، ائتلاف پیشرفت در مقابل سایر ائتلاف‌ها بالاترین‌رأی را دارد که در نهایت نیز 2 نفر به نفع یک نفر کنار رفته و بخش اعظم رأی‌ها برای رأی نفر منتخب است.



عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه برخی معتقدند شما چرا ائتلاف کردید و اینکه آقای قالیباف تکنوکرات است‌، افزود: اگر قرار باشد افراد با یکدیگر ائتلاف کنند باید دانست دو نفر مثل هم نیستند اما ما بر مشترکات تکیه می‌کنیم که در واقع پایبندی به نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه است.

وی اضافه کرد: پاسخ عمومی این است که با وجود اختلاف سلایق اگر دور یکدیگر جمع شویم هنر است و در واقع باید روی مشترکات تکیه و اختلافات را کم کرد وگرنه مانند سال 84 می‌شود و دور دوم نیز غیر قابل پیش‌بینی‌تر است.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...