نسخه چاپی

تشكیل هیات منتقدان دولت

«ما به اعتقاد افراد در اجرای برنامه كار داریم. طرح ما این است كه در كنار هیات مشاوران هیات منتقدان را هم تشكیل دهیم.»

محمدرضا عارف که به استان آذربایجان غربی کرده در جمع خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محلی ارومیه ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری،تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری آتی بسیار مهم است و با توجه به نامگذاری امسال حتما قبول دارید که بزرگترین مصداق حماسه سیاسی انتخابات پیش رو است. بنابراین همه باید تلاش کنیم که انتخابات ما پرشور و فراگیر باشد که بتوان حرکتی جهشی و شجاعانه داشت که بتوانیم نام حماسه را بر آن بگذاریم.


به گزارش خبرگزاری مهر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تلاش ما در این مرحله این است که دوستانی که در انتخابات 88 به دلایلی هزینه‌های غیر ضروری دادند بخشی از فعالین کشور را تشویق کنیم تا با عبور از گذشته و نگاه به آینده در صحنه بیایند.
وی گفت: بر این باوریم که استان آذربایجان غربی یکی از پایگاه‌های جریان اصلاح طلب کشور است و در انتخابات گذشته هم مردم استان همراهی خود را با جنبش اصلاحات نشان دادند و امیدواریم در این زمینه نیز در این دوره پیشتازی خود را نشان دهند.


عارف در پاسخ به سوالی در خصوص معضل دریاچه ارومیه تاکید کرد: دریاچه ارومیه ثروتی ملی است و اتفاقی که در چند سال اخیر افتاد، موجب نگرانی همه دلسوزان کشور شد. ما نمی گوییم، مساله دریاچه ارومیه فقط مربوط به این استان است بلکه این مساله مربوط به همه کشور است. اگر از این وضعیت نجات پیدا نکند. ادامه پیدا کند مهم ترین خطر را مساله زیست محیطی کشور به دنبال خواهد داشت. اگر این مسیر ادامه پیدا کند، وضعیت روشن است و چند استان منطقه به استان کویری تبدیل می شوند. بنابراین باید جلوی این فاجعه ملی گرفته شود. راهکارهای ضربتی که لازم است انجام شود نمی دانم چقدر جوابگو است اما بحث‌هایی است که احداث سدها و مهار آبها موجب این مساله شده است اما آنچه قطعی است اینکه وضعیت اکوسیستم منطقه در یک دهه گذشته و کاهش نزولات آسمانی بوده که باید راه حلی برای آن اندیشیده شود. امیدواریم با نگاهی علمی با این مساله به حفظ این دریاچه و دریاچه پریشان در استان فارس که مشکلی مشابه دارد، کمک کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از مشاوران جوان در دولت گفت: ما نگاهمان به اداره کشور شایسته‌سالاری است و بنای ما بر این است که از افراد شایسته استفاده کنیم. ما به اعتقاد افراد در اجرای برنامه کار داریم. طرح ما این است که در کنار هیات مشاوران هیات منتقدان را هم تشکیل دهیم.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...