نسخه چاپی

انتخابات را ناموسی نكنید كه حیثیت‌مان به باد می‌رود

یك عضو گروهك ملی- مذهبی از محافل فتنه‌گر و ضدانقلاب خواست انتخابات را برای خود ناموسی نكنند تا درصورت ناكامی دچار ناامیدی و سرخوردگی نشوند.

به گزارش نما به نقل از جهان، مرتضی- ک (مقیم پاریس) ضمن نوشته‌ای در سایت جرس خاطرنشان کرد: فضای سیاسی همچنان برای غیرخودی‌ها مسدود است. یک ماه و نیم مانده تا انتخابات نه‌تنها هیچ شاهدی از تغییر اوضاع مشاهده نمی‌شود بلکه تهدیدها علیه اصلاح‌طلبان سبز همچنان ادامه دارد؛ جدیدترین گواهان، بازداشت رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس است و این اظهارنظر جدید خاتمی است که «آیا فردی که هم محدودیت زیادی برای صحبت کردن و اظهارنظر و سفر کردن دارد و در معرض انواع تهمت‌هاست، به سادگی اجازه می‌دهند اوضاع به دست او سپرده شود؟»

وی می‌نویسد: بحث‌های متأثر از نامزدی محتمل خاتمی و تقاضا برای حضور وی در بستری که انتخابات مهیا می‌کند، البته نباید انتخابات و نتیجه نهایی آن را برای سبزها به امری «ناموسی» مبدل سازد.

این عضو فراری گروهک ملی- مذهبی که تبدیل به مهره‌ای بی‌خاصیت در خارج کشور شده می‌افزاید: قابل پیش‌بینی است که مستقل از بخش‌هایی از جامعه که همسو با حاکمیت هستند و همراه با اقتدارگرایان حاکم یا متأثر از تبلیغات رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی، برخی لایه‌های اجتماعی دیگر نیز به دلایل و علل گوناگون (از دریافت یارانه گرفته و هراس از محروم شدن از برخی مزایا و امتیازات دولتی، تا مشارکت در انتخابات مبتنی بر محاسبه مرسوم «انتخاب میان بد و بدتر» و یا حتی فعال شدن در انتخابات شوراها، که قرار است همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود) در انتخابات شرکت کنند؛ این مشارکت با مدیریت و هدایت و تهییج و مهندسی سپاه و بسیج و دیگر نهادهای همسو با مرکز ثقل قدرت، «حماسه سیاسی» را متحقق خواهد ساخت.

مرتضی-ک در ادامه می‌نویسد: حامیان و متقاضیان نامزدی آقای خاتمی، به تعبیری لشکر 72 فرقه‌اند؛ اما اصلاح‌طلبان وفادار به جنبش سبز از زاویه توانمندسازی نیروهای حامی جنبش سبز ورود سبز خاتمی را به انتظار نشستند. [اما] چیزی از اعتماد مخدوش شده به روند و کیفیت برگزاری انتخابات در ایران، اعاده و ترمیم نشده؛ «قهر» و بن‌بست در فضای سیاسی ادامه دارد. کسی از ناظران آگاه در داخل و خارج از کشور، بازی با مفهوم انتخابات را جدی نخواهد گرفت؛ آن هم در هنگامه‌ای که حاکمان تمامیت‌خواه همچنان بر طبل انسداد سیاسی می‌کوبند.

وی سرانجام نوشته است: در چنین بستر و فضایی، و با ملاحظاتی که به اجمال آمد، «ناموسی کردن انتخابات» و نتیجه‌ آن، و محدود کردن سیاست‌ورزی به حضور در انتخابات نمایشی و فرمایشی، خطایی نه‌چندان کوچک است؛ اشتباهی که نه‌تنها بذر ناامیدی و انفعال می‌پراکند، بلکه کنش‌ها را محدود به میدان بازی می‌کند که اقتدارگرایان ترسیم کرده‌اند.

یادآور می‌شود اخیراً در اقدامی که موجب آبروی! بیشتر برای خاتمی است شماری از وابستگان به گروهک‌های ضدانقلاب (مقیم خارج کشور) از خاتمی دعوت کرده بودند در انتخابات نامزد شود. در میان این‌ اسامی از جمله نام محمد ارسی، بابک امیرخسروی، محسن حیدریان، عبدالعلی بازرگان و فرخ نگهدار دیده می‌شود.

برخی خبرهای موثق حاکی از آن است که عناصر ضدانقلاب و فتنه‌گران همسو با آنان با یقین درباره رد صلاحیت خاتمی، به وی برای نام‌نویسی فشار می‌آورند و در واقع مایلند با هزینه کردن خاتمی برای آخرین بار و رقم زدن پایان عمر سیاسی او، فرصت ایجاد تشنج را- به زعم خود- فراهم نمایند. این طیف نفاق معامله مشابهی را با موسوی و کروبی انجام دادند و البته تودهنی بزرگ و خوارکننده را از مردم متدین خوردند.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...