نسخه چاپی

خاطره ناطق نوری از دیدار با بی‌نظیر بوتو

ناطق نوری در خاطرات خود به ماجرای دیدارش با بی‌نظیر بوتو اشاره می‌كند.

خاطرات شخصیت‌های سیاسی و مذهبی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست ایران بسیار جالب توجه باشد. یكی از این سیاستمدارن ناطق نوری است. رئیس سابق مجلس شورای اسلامی كه عهده دار ریاست دفتر بازرسی نهاد مقام معظم رهبری است در خاطرات خود به دیدار با نخست وزیر سابق پاكستان اشاره می‌كند و می‌گوید:

در ملاقات با بی نظیر بوتو « سال 73 » اتفاق جالبی افتاد و آن این كه در حین مذاكره، نزدیك ظهر، بچه ایشان از مدرسه آمد و پیشكارش او را آورد. یك بچه شش هفت ساله ای بود كه یك دفعه دوید طرف مادرش – در حالی كه ما داشتیم مذاكره می كردیم و جالب این بود كه خانم بوتو مذاكره را قطع كرد و بچه اش را به بغل گرفت و روی زانویش نشاند و بوسید.

من از این روحیه ایشان خیلی خوشم آمد خیلی مسلط بچه را نوازش كرد و بعد هم گفت: پسرم است. گفتم البته محسوس بود و خیلی كار خوبی كردید كه تحویلش گرفتید. بعد هم یك شوخی با هم كردیم؛ ایشان به من گفت: شما چند تا بچه دارید؟

من گفتم: بچه زیاد دارم از هر سایزش را بخواهید؛ از دانشگاهی تا دبستانی دارم. با این جواب همه خندیدند. آن جلسه مذاكره مدتی تحت تاثیر این اتفاق به تعارفات و خوش و بش گذشت و مقداری هم راجع به مسائل فی مابین ایران و پاكستان، مواد مخدر و مرز مشترك و قاچاق و مساله كشمیر و مشتركاتی كه با هم داشتیم بحث شد.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...