نسخه چاپی

صدرنشینی باارزش آبی ها و حذف دو نماینده دیگر

هفته ششم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با صدرنشینی و صعود آسیایی قلعه نویی با استقلال به مرحله یك‌هشتم نهایی از گروه مرگ و حذف تیم‌های تراكتورسازی و سپاهان به پایان رسید. تیم سپاهان در آخرین دیدار خود موفق به پیروزی پرگل 3 بر یك برابر تیم الغرافه قطر شد هرچند پیش از این آنها وداعی زودهنگام با جام قهرمانی داشتند، تراكتورسازی كه قبل از هفته پایانی حذف شده بود در تبریز 4 بر 2 برابر الجیش قطر شكست خورد تا وداع تلخی با این رقابت ها داشته باشد.

پیروزی استقلال مقابل العين تنها يك برد معمولي خارج از خانه نبود. آبي‌ها سانتي‌متري با از دست دادن قهرماني در ليگ برتر فاصله نداشتند و يك باخت ناهنگام مقابل الهلال در تهران آنها را تا آستانه حذف در ليگ قهرمانان آسيا پيش برد اما حالا پسران آبي در سرزمين خوشبختي قرار دارند و به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کردند.

به گزارش نما به نقل از تابناک، خطاي مدافع كناري العين و تقديم يك پنالتي به استقلال كفايت مي‌كرد تا آبي‌ها با گل جواد نكونام مقابل ميزبان خود برنده شده و با 13 امتياز به عنوان تيم اول گروه D راهي مرحله يك هشتم نهايي شوند.الهلال هم كه با دو گل در دوحه برابر الريان پيروز شد با 12 امتياز در همان مكان دوم ماند.به اين ترتيب استقلال با صعود به عنوان تيم اول بايد روز 25 ارديبهشت بازي رفت مرحله يك هشتم خود را مقابل الشباب دوبي برگزار كند.

با توجه به این که تيم فوتبال الشباب دوبي حريف استقلال در يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا شد با توجه به سابقه دو تیم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از حالا می توانیم استقلال را در مرحله رقابتها ببینیم .

شکست تلخ تراکتورسازی

تیم فوتبال تراکتورسازی که قبل از هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا به خاطر کسب نتایج ضعیف حذف شده بود و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت، چهارشنبه شب در ورزشگاه یادگار امام تبریز 4 بر 2 برابر الجیش قطر شکست خورد تا وداع تلخی با این رقابت ها داشته باشد.

خداحافظی آسیایی سپاهان

تیم فوتبال سپاهان اصفهان سه شنبه شب گذشته در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا موفق به پیروزی پرگل 3 بر یک برابر تیم الغرافه قطر شد. این بازی از گروه C و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد. شاگردان کرانچار با این برد 9 امتیازی شدند و در رده سوم جدول رده‌بندی گروه خود قرار گرفتند هرچند پیش از این آنها وداعی زودهنگام با جام قهرمانی داشتند.

نتايج کامل هفته ششم ليگ قهرمانان آسيا

پرونده مرحله گروهي رقابت‌هاي فوتبال ليگ قهرمانان‌ آسيا طي دو شب گذشته با برگزاري 16 ديدار از 8 گروه از دو منطقه غرب و شرق آسيا بسته شد. در روز اول هفته ششم ليگ قهرمانان آسيا سه‌شنبه شب استقلال در خانه العين دست به کار بزرگي زده و با برتري يک بر صفر مقابل قهرمان ليگ امارات به عنوان صدرنشين راهي مرحله يک هشتم نهايي رقابت‌ها شد.

در همين شب سپاهان هم در حالي در خانه 3 بر يک از سد الغرافه گذشت که حذف اين تيم در هفته گذشته رقابت‌ها مسجل شده بود تا يک برد بي‌حاصل در هفته پاياني نصيب نماينده زردپوش ايران شود.

در نهايت شب گذشته هم تراکتورسازي در تبريز مقابل الجيش امارات تساوي يک بر يک نيمه نخست را با شکست سنگين 4 بر 2 عوض کرد تا کم‌تجربگي در ميادين آسيايي کار دست تراکتوري‌ها داده و اين تيم در نهايت با قعرنشيني به عنوان ضعيف‌ترين نماينده ايران در آسيا به کارش خاتمه دهد.

در زير نگاهي مي‌اندازيم به نتايج رقم خورده در هفته ششم رقابت‌ها:
غرب آسيا
*گروه اول: الشباب عربستان 2 - الجزيره امارات يک - تراکتورسازي ايران 2 - الجيش قطر 4
گل‌ها:‌ گيلسون 3 و 65 براي تراکتورسازي - سئول کي 24، الدوکاي 48 پنالتي و عبدالقادر 52 و 70 پنالتي براي الجيش

*جدول رده‌بندي گروه اول: 1-الشباب 13 امتياز - 2-الجيش 11 امتياز - 3-الجزيره 5 امتياز -4-تراکتورسازي 4 امتياز

*گروه دوم:پاختاکور ازبکستان يک - الشباب امارات - لخويا قطر 2 - الاتفاق عربستان صفر-*جدول رده‌بندي گروه دوم:

1-لخويا 11 امتياز-2-الشباب 9 امتياز-3- الاتفاق 7 امتياز-4-پاختاکور 7 امتياز

*گروه سوم:الاهلي عربستان 2- النصر امارات2 - سپاهان ايران 3 - الغرافه قطر يک گل‌ها: امين جهان‌عاليان 11، محمد غلامي 48 و محمدرضا خلعتبري 55 براي سپاهان - مجدي صديق 44 براي الغرافه

*جدول رده‌بندي گروه سوم:1-الاهلي 14 امتياز-2-الغرافه 10 امتياز-3-سپاهان 9 امتياز-4-النصر يک امتياز

*گروه چهارم:العين امارات صفر - استقلال ايران يک- الريان قطر صفر - الهلال عربستان 2 -*جدول رده‌بندي گروه چهارم:
1-استقلال 13 امتياز
2-الهلال 12 امتياز
3-العين 6 امتياز
4-الريان 4 امتياز

شرق آسيا - گروه پنجم: سئول کره‌جنوبي 2 - بوريرام تايلند 2 -وگالتا سنداي ژاپن يک - جيانگ‌سو چين 2- *جدول رده‌بندي گروه پنجم:1-سئول 11 امتياز-2-بوريرام يونايتد 7 امتياز-3-جيانگ‌سو 7 امتياز-4-وگالتا سنداي 6 امتياز

*گروه ششم:موانگ‌تونگ يونايتد تايلند صفر - اوراواردز ژاپن يک -گوانگژو چين صفر - چونبوک موتورز کره‌جنوبي صفر-*جدول رده‌بندي گروه ششم:1-گوانگژو 11 امتياز-2-چونبوک موتورز 10 امتياز-3-اوراواردز 10 امتياز-4-موانگ‌تونگ يونايتد يک امتياز

*گروه هفتم:هيروشيما ژاپن صفر - بيجينگ گوان چين صفر-پوهانگ استيلرز يک - بنيادکار ازبکستان يک-جدول رده‌بندي گروه هفتم:1-بنيادکار 10 امتياز-2-بيجينگ گوان 9 امتياز-3-پوهانگ 7 امتياز-شيما 3 امتياز

*گروه هشتم:سنترال کاست استراليا صفر - کاشيوا ريسول ژاپن 3-گيژو رينه چين 2 - سوان سامسونگ کره‌جنوبي -2-*جدول رده‌بندي گروه هشتم:1-کاشيوا ريسول 14 امتياز-2-سنترال کاست 7 امتياز-3-گيژو رينه 6 امتياز-4-سوان سامسونگ 4 امتياز
با پايان مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا چهره 16 تيم حاضر در مرحله حذفي رقابت‌ها مشخص شد.

بر همين اساس شب گذشته 8 ديدار ديگر از هفته پاياني مرحله گروهي رقابت‌ها برگزار شد تا به اين ترتيب و با صعود 8 تيم ديگر به مرحله حذفي، برنامه مرحله يک هشتم نهايي رقابت‌ها به شرح زير مشخص شود:

دور رفت: 24 ارديبهشت - بيجينگ گوان چين - اف‌سي سئول کره‌جنوبي - وريرام تايلند - بنيادکار ازبکستان
الغرافه قطر - الشباب عربستان - الجيش قطر - الاهلي عربستان
25 ارديبهشت- سنترال کاست‌‌ مارينرز استراليا - گوانگژو چين - کاشيوا ريزول ژاپن - چونبوک هيونداي کره‌جنوبي
الهلال عربستان - لخويا قطر - الشباب امارات - استقلال ايران

دور برگشت:31 ارديبهشت
اف‌سي سئول کره‌جنوبي - بيجينگ گوان چين-بنيادکار ازبکستان - بوريرام تايلند
الشباب عربستان - الغرافه قطر -الاهلي عربستان - الجيش قطر

اول خرداد- گوانگژو چين - سنترال کاست‌‌ مارينرز استراليا-چونبوک هيونداي کره‌جنوبي - کاشيوا ريزول ژاپن
لخويا قطر - الهلال عربستان - استقلال ايران - الشباب امارات

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
arya
0
0
۱۳۹۲/۲/۱۲
توپه
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...