نسخه چاپی

عكس/ سلاح یك سربازِ قرنِ پانزدهم

"این ها بچه های قرن پانزدهم هجری قمری هستند. هم آنان كه كره زمین قرن هاست كه انتظار آنان را می كشد تا بر خاك مبتلای این سیاره قدم گذارند و عصر بی خبری و جاهلیت ثانی را به پایان برسانند."

به گزارش نما به نقل از جهان ، با مشاهده این عکس که احتمالا در منطقه عملیاتی فکه گرفته شده است(سال 1361)، این جمله از شهید سید مرتضی آوینی در ذهنم تداعی شد:

"این ها بچه های قرن پانزدهم هجری قمری هستند. هم آنان که کره زمین قرن هاست که انتظار آنان را می کشد تا بر خاک مبتلای این سیاره قدم گذارند و عصر بی خبری و جاهلیت ثانی را به پایان برسانند."

این تصویر تمام مشخصه های یک سربازِ حضرت روح الله را به نمایش می گذارد. او در خرداد سال 1342، یا به دنیا نیامده و یا هنوز در گهواره بوده است. تمام توش و توانش در برابر ارتشی تا بنِ دندان غرق در آهن، چیزی نیست جز سلاحی سبک، کلاهخودی منقش به ذکر"یا مهدی ادرکنی". یک جفت کفش کتانی و یونیفرمی خاکی که پیراهن و شلوارش هم یک رنگ نیست و البته "نماز". و کدام دلی است که به حضرت حق و وعده های او باور داشته باشد و یقین نکند که همین نماز، پشت تمام دشمنانِ این جوانِ قرن پانزدهمی را شکست؟

6.jpg

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...