نسخه چاپی

حامیان لاریجانی پشیمان شدند

«بعد از اینكه دوستان ما آقای لاریجانی را رئیس مجلس كردند به اشتباه خود پی بردند و گفتند ما این موضوع را جبران می كنیم كه دیگر قابل جبران نبود.»

علیرضا زاکانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر یک روزه خود به شیراز در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز به سخنرانی پرداخت.

به گزارش نما، در این جلسه، دانشجویی از زاکانی پرسید عملکرد شما در دوران فتنه بسیار عالی بود اما سئوال بنده از شما این است شما که نتوانستید جبهه متحد را به خوبی مدیریت کنید و ناکارآمدی آن در مجلس مشهود است چگونه می خواهید اقدامات بزرگتری را انجام دهید؟ که این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ گفت: مدیریت مجلس ربطی به جبهه متحد ندارد بلکه جبهه متحد تنها یک رقابت انتخباتی بود و علیرغم ناملایماتی که پیش رو داشتیم بیش از 100 نفر به صورت مشترک با جبهه پایداری وارد مجلس شدند. مدیریت مجلس امروز در دست آقای لاریجانی است و دیگر ربطی به جبهه متحد ندارد. جبهه متحد تنها تا ورودبه مجلس بود و بعد از آن اتفاقات دیگری افتاد و آقای لاریجانی با برخی اقدامات نادرست و ارتباطی که با نمایندگان گرفت توانست 175 رای برای خود کسب کند.



وی اظهار داشت: در مجلس هشتم نیز سازوکار 6+5 را در نظر گرفتیم و در آن ایام نیز ما با دوستان تفاهم کردیم و این تفاهم تنها تا پیش از ورود به مجلس بود و بعد از ورود به مجلس دیگر این سازوکار وجود نداشت.



کسانی که لاریجانی را در مجلس هشتم رئیس کردند از کار خود پشیمان شدند

زاکانی گفت: در مجلس هشتم نیز سه گروه حاضر بودند. یکی بنده و آقای فدایی. گروه دیگر آقای مصلحی و محصولی و گروه سوم نیز آقای صدر و بادامچیان بودند و با همراه 5 نفر مرضی الطرفین که تا زمان انتخابات با یکدیگر کار کردیم البته در ادامه مسیر آقای زارعی و حسینیان جایگزین محصولی و مصلحی شدند.

وی افزود: بعد از پیروزی در مجلس هشتم دو ضلع دیگر یعنی طیف آقای حسینیان و زارعی به همراه طیف آقای بادامچیان و صدر تصمیم گرفتند تا لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس حمایت کنند.



دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در همان زمان ما با این اقدام آنها مخالف بودیم گفت: اما بعد از اینکه دوستان ما آقای لاریجانی را رئیس مجلس کردند به اشتباه خود پی بردند و گفتند ما این موضوع را جبران می کنیم که دیگر قابل جبران نبود.

نماینده مجلس افزود: برخی نسبت به حضور لاریجانی در گروه 8+7 اعتراض داشتند در حالی که لاریجانی را خود احمدی نژاد به همراه گروه 30 نفره دعوت کرد.



زاکانی خاطرنشان کرد: پیش از انتخابات مجلس نهم احمدی نژاد 30 نفر را دعوت کرد که یکی از آنها لاریجانی بود و در آن جلسه نمایندگان جبهه پایداری نیز حضور داشتند توافق شد تا آقایان حداد، ولایتی و عسگراولادی سازوکاری را برای انتخابات طراحی کنند اما بعد از خانه نشینی احمدی نژاد این جمع به سراغ جامعتین رفتند و این سامانه را تشکیل دادند و در این فرایند ما را نیز دعوت کردند.



وی تصریح کرد: بعد از تشکیل کمیته 8+7 بنده و آقای فدایی به همراه سایر دوستان تلاش کردیم تا 4 نماینده پیشنهادی آقای لاریجانی یعنی آقایان مطهری، کاتوزیان، عباسپور و یکی دیگر از نمایندگان که در فتنه عملکرد مناسبی نداشتند وارد لیست نشوند تا جایی که آقای کعبی به خود ما گفت باورم نمی شد شما بتوانید این گونه مقاومت کنید.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...