نسخه چاپی

روایت بی بی سی فارسی از پروژه جدید اصلاح طلبان

اصلاح طلبان برای این دور از انتخابات بازی جدیدی با تأكید بر گزینه "برد برد" به راه انداخته اند. بی بی سی فارسی در واكنش به سخنان وزیر اطلاعات از استراتژی یا بازی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهد.

"بی بی سی فارسی" در واکنش به سخنان اخیر وزیر اطلاعات، از بازی مبهم اصلاح طلبان در این انتخابات خبر داد.



وزیر اطلاعات گفت: «کسی که خود را پیشگوی حوادث بعد از انتخابات 88 می داند در حقیقت پیشگویی نکرده؛ بلکه خودش در فتنه دست داشته است.»



بی بی سی با اشاره به این بخش از سخنان وزیر اطلاعات گفت: «به نظر می رسد سیاست ابهام در "آمدن یا نیامدن" آقایان هاشمی و خاتمی، اصولگرایان را به واکنش شدید واداشته است.»



بی بی سی در ادامه ضمن پر رنگ کردن شکاف میان اصولگرایان، آمدن هاشمی رفسنجانی یا خاتمی را موجب پایان موقتی اختلافات اصولگرایان دانست و از استراتژی این روزهای اصلاح طلبان پرده برداشت.



"سعید برزین" تحلیل گر بی بی سی فارسی گفت: «اصلاح طلبان بازی مبهمی را در پیش گرفته اند؛ "بازی آمدن یا نیامدن" به نظر من این یک بازی عمدی است؛ یعنی این طور نیست که آن ها نتوانند همان روز اول یک گزینه معرفی کنند.»



وی در ادامه علت این بازی و استراتژی اصلاح طلبان را این طور تحلیل کرد: «علل مختلفی دارد: یکی از علت های این استراتژی ابهام، بسیج کردن پایگاه های خودشان است. آن ها فرماندهان ارشد را وارد کرده اند و دارند پایگاه های اجتماعیشان را بسیج می کنند.»



برزین، درباره علت دیگر این بازی اصلاح طلبان گفت: «علت دیگر این است که در نیروهای مخالف خود "ولوله" ایجاد کنند. آن ها اردوی اصولگراها را متشنج کرده اند؛ البته این استراتژی برای خود اصلاح طلبان هم هزینه دارد؛ چون پایگاه های خود آن ها می پرسند: چرا نمی آیند؟ وحشت دارند؟...»



گفتنی است برخی اصلاح طلبان معمولا در آستانه همه انتخابات ها از این نوع بازی ها استفاده می کنند؛ مثلا بازی تحریم یا شرکت در انتخابات، بازی آمدن یا نیامدن فلانی و ....

به نظر می رسد علت اصلی این بازی ها علاوه بر جذب نگاه ها به سمت خود، انداختن ضعف های خود به گردن دیگران و سیستم و در نهایت استفاده از گزینه برد برد است؛ اما با وجود شکست در این پروژه ها بار دیگر آن را در انتخابات بعدی به کار می گیرند. در انتخابات دور قبل مجلس بارها پروژه تحریم یا شرکت را مطرح کردند و جنجال به پا کردند؛ اما با شرکت سید محمد خاتمی در انتخابات پروژه شکست خورد.

هنوز هم به جای ارائه عملکردهای گذشته و برنامه های آینده، بر تحریم کردن یا شرکت کردن، آمدن یا نیامدن اشخاص مختلف مانور تبلیغاتی می دهند تا ضعف های خود را با آن بپوشانند.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...