نسخه چاپی

مشایی: هیچ دولتی حق ندارد بر سر رای ملت خود معامله كند

اسفندیار رحیم مشایی، بر این نكته‌ كه هیچ دولتی حق ندارد، بر سر رای ملت خود معامله كند، تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از (ایسنا)، رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها در نشست بررسی نقش زنان و جوانان در تحقق اهداف جنبش عدم تعهد که در سالن اجلاس و با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور کشورمان در حال برگزاری است، اظهار کرد: هیچ دولتی حق ندارد به نمایندگی از ملت بر سر رای ملتش که ناشی از فهم، درک، عشق و احساس ملی است، معامله کند، آن را بفروشد و یا از آن منصرف شود.



وی افزود: بالاترین خیانتی که یک دیپلمات ممکن است در حق ملت خود انجام دهد نادیده گرفتن رای ملت است و از این بدتر این است که با وقاحت تمام دولتی بکوشد با استفاده از امکانات و ظرفیتی که داشته و دارد، رای یک دولت دیگر را بخرد و یا تهدید کند و دولتی را از رای ملتش منصرف یا ممتنع کند و این مسئله متاسفانه امروز زیاد اتفاق می‌افتد.



مشایی تصریح کرد: وجود چند رای برتر نسبت به آرای جهانی نشانه آن است که جهان امروز هنوز یک جهان رشد یافته نیست، این‌که چهار پنج کشور نسبت به 200 کشور و حتی یک کشور نسبت به 200 کشور دیگر ارجحیت دارد چه توضیحی می‌تواند داشته باشد.

برخی ادعا می‌کنند که نظم لازم برای همزیستی جهانی باعث چنین رویکردی در جهان شده است این بدنی معناست که فقط آنها می‌فهمند و بقیه نمی‌فهمند این یک اهانت بزرگ است.


رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها اظهار کرد: باید در آینده نزدیک مصوب کنیم که این امتیاز ویژه از بین برود.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...