نسخه چاپی

بیانیه‌آیت‌الله‌مكارم‌به‌مناسبت تخریب قبرحُجربن‌عَدى

عکس خبري -  نظر آيت‌الله مکارم درباره اختلاط در ميهماني‌ها

حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی بیان داشت: این وحشیان آدم‌نما كه در تاریخ نمونه‌اى ندارند نه بر زندگان رحم مى‌كنند نه بر شهیدان به خاك خفته. و به یقین اگر قدرت پیدا كنند گنبد و بارگاه ملكوتى پیغمبر خدا(صلی الله علیه و آله) را نیز ویران خواهند كرد، همان‌گونه كه بارها تلویحاً یا تصریحاً گفته‌اند ولى از هجوم افكار عمومى مسلمانان وحشت دارند.

به گزارش نما به نقل از شفقنا، متن بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به شرح ذیل است:

بار ديگر فاجعه‌اى در جهان اسلام رخ داد و تروريست‌هاى تكفيرى به قبه و بارگاه صحابى بزرگ پيغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و يار وفادار اميرمؤمنان على(علیه السلام)، حُجر بن عَدى آن مرد زاهد و عابد و شجاع كه در برابر طغيان‌گران زمان خود از بنى‌اميه قيام كرد و در نقطه‌اى نزديك دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاكمان بنى اميه شهيد و در همانجا به خاك سپرده شد، حمله كرده و بارگاه او را ويران كردند و حتى قبر او را نيز نبش نمودند.

اين وحشيان آدم‌نما كه در تاريخ نمونه‌اى ندارند نه بر زندگان رحم مى‌كنند نه بر شهيدان به خاك خفته. و به يقين اگر قدرت پيدا كنند گنبد و بارگاه ملكوتى پيغمبر خدا(صلی الله علیه و آله) را نيز ويران خواهند كرد، همان‌گونه كه بارها تلويحاً يا تصريحاً گفته‌اند ولى از هجوم افكار عمومى مسلمانان وحشت دارند.

ما اين جنايت بزرگ را شديدآ محكوم مى‌كنيم و هرگز جامعه اسلامى مخصوصآ شيعيان جهان آن را فراموش نخواهند كرد و قطعآ اين جنايتكاران كوردل به سزاى اعمالشان به زودى خواهند رسيد.

و به حاميان آنها از دولتمردان تركيه و عربستان سعودى و قطر گرفته تا آمريكا و اسرائيل مى‌گوييم : «شرمتان باد از اين جنايات زشت و ضد بشرىِ كسانى كه شما از آنها حمايت مى‌كنيد كه با هيچ يك از معيارهاى انسانيت سازگار نيست.»

مى‌دانيم دشمنان اسلام و در رأس آنها آمريكا و اسرائيل مى‌خواهند با تشويق كردن اين جنايات، جنگ مذهبى و فرقه‌اى در ميان مسلمين ايجاد كنند ولى به يقين با بيدارى اسلامى هرگز موفق نخواهند شد.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...