نسخه چاپی

روایت پرویز پرستویی از شهردار جبهه

پرویز پرستویی در حاشیه این مراسم گفت: قالیباف در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های خاكی هم شهردار بود و چه شهردار خوبی بود. هركس هر برداشتی می خواهد بكند ، بكند. من ارادت خاصی به این بزرگوار دارم و كتمان هم نمی كنم.

به گزارش نما به نقل از مهر، همایش "جهاد ادامه دارد" با حضور محمد باقر قالیباف و آیت الله صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در سالن سید الشهدا برگزار شد که این مراسم حاشیه هایی داشت.

- جمع کثیری از مردم به علت ازدحام و تکمیل ظرفیت سالن نتوانستند وارد مراسم شوند این در حالی است که لابی سالن سید الشهدا نیز مملو از جمعیت بود علاوه بر این تعدادی از حاضران به علت ازدحام روی سن برگزاری مراسم مستقر شدند همچنین تعداد زیادی از روحانیون و دانشجویان بصورت ایستاده مراسم را دنبال کردند.

حاضرین در این مراسم با سربندهای " یافاطمه زهرا" و " یاحسین" حاضر شده بودند و اکثرا چفیه به گردن داشتند.

جوانان شرکت کننده در مراسم سرودی را در مقاطع مختلف همخوانی می کردند که بخشی از این همخوانی خطاب به رهبر انقلاب به این مضمون بود: آرزومه همیشه یاور تو باشم...میونه لشکر تو باشم...علی اکبر تو باشم...

حاضرین در سالن دستنوشته هایی در دست داشتند که برخی از آن ها اینگونه بود: "حمایت از ولایت در عمل است نه صحبت "." با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم رزمنده ایم" " منحرف بداند این است شعار ملت، کارآمدی صداقت "، " یادمان باشد پیام آفتاب دست نااهلان نباشد، انقلاب "، " در هشت سال خود چه کردید که دوباره قصد آمدن دارید" "بعد از ساختن تهران...حالا نوبت ایران".

تعداد دیگری از حضار بیانات رهبر معظم انقلاب در باره انتخاب رئیس جمهور اصلح را در دست داشتند علاوه بر این تصاویر شهدای دفاع مقدس از جمله شهید همت ، شهید باکری در دستان برخی حاضران بود.

در صف اول سالن تعدادی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، بر روی ویلچر نشسته بودند.

مجری مراسم هنگام فراخواندن قالیباف این دو بیتی را خواند: گفتند که عاشقی و آرام نه ای...در باغ خیال خم ابروی که ای؟! گفتند بگو به قصد قربت گفتم...سید علی حسینی خامنه ای


حضور پرویز پرستویی (حاج کاظم فیلم آژانس شیشه ای) بازیگر سینما و تلویزیونی در سالن سید الشهدا نیز یکی از نکات این مراسم است . درحالیکه چندی پیش تلویزیون مستندی از حضور پرستویی در منزل یکی از جانبازان دفاع مقدس، "حاج ناصر افشار"که پرستویی به او لقب حاج عباس (فیلم آژانس شیشه ای) داد پخش کرد این جانباز هشت سال جنگ تحمیلی همراه با پرویز پرستویی در این مراسم حضور پیدا کرده بود.

پرویز پرستویی در حاشیه این مراسم گفت: قالیباف در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های خاکی هم شهردار بود و چه شهردار خوبی بود. هرکس هر برداشتی می خواهد بکند ، بکند. من ارادت خاصی به این بزرگوار دارم و کتمان هم نمی کنم.

پرستویی در پایان سخنانش گفت: خوشحالم در جمعی هستم که راحت درددل کردم و در این جلسه من سبک شدم.

حاج ناصر هم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از خدا میخواهم آن اتفاقی که در دلم آرزو دارم بی افتد تا ایران سرفراز شود..ما به این نیروها نیاز داریم.

پس از مراسم شعرخوانی کلیپ صداوسیمای جمهوری اسلامی در مورد پیگیری وضعیت جانباز شیمیایی حاج ناصر افشار توسط پرویز پرستویی پخش شد. در این بین پرویز پرستویی شروع به گریه کرد. پس از پایان این کلیپ پرستویی به همراه این جانباز شیمیایی به روی سن رفت که با تشویق شدید حاضرین در سالن روبرو شد.

پرستويي: وقتي كتاب " بابا نظر" را خواندم،‌ قاليباف را شناختم. بار ديگر به جمعي آمده ام كه مي توانم در آن نفس بكشم. چه فضاي خاكي و پاكي است. ارادت خاصي به آقاي قاليباف دارم و قضاوت را به مردم مي سپارم. من بازيگر نيستم و درد باعث شد بازيگر شوم.

بعد از سخنان پرستویی یکی از افراد حاضر در جمعیت با صدای بلند گفت من شجره بابا نظر هستم و بهتر از بقیه قالیباف را میشناسم .وی سپس جملاتی در تمجید از شهردار تهران گفت.

بعد از این نیز کلیپ دیگری از صحبت های محمد باقر قالیباف درباره رشادت های رزمندگان و ضرورت رسیدگی به وضعیت جانبازان پخش شد.

آیت الله صدیقی خطیب نماز جمعه تهران سخنران این مراسم بود.

گفتنی است این مراسم با نمادها و ادواتی از دفاع مقدس تزیین شده است و بنرهایی از مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در سالن و روی جایگاه نصب شده است.

مراسم مدیحه سرایی و شعرخوانی توسط شاعر جوان آیینی صابر خراسانی از دیگر بخش های مراسم بود که اشعار وی در وصف امام رضا(ع) فضای روحانی به مراسم بخشیده بود.

پرویز پرستویی در کنار محمد باقر قالیباف در ردیف اول سالن نشسته بود این در حالی است که قالیباف بعد از قرار گرفتن در سن گفت به هیچ وجه از آمدن پرستویی اطلاع نداشته و حتی زمانی که نشسته است متوجه نبوده پرستویی در کنار او است.

همچنین در این مراسم حضار با خواندن اشعاری درباره هشت سال دفاع مقدس فضایی معنوی در سالن حاکم شد.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...