نسخه چاپی

كاندیداها، رسانه‌ها و خواص در حماسه سیاسی92

كاندیداهای انتخابات، رسانه‌ها و خواص در حماسه سیاسی وظایفی به دوش دارند كه عمل به آنها لازمه شراكتشان در خلق حماسه92 است.

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده‌بانی آگاه و مسلط به شرایط روز و جهان، استراتژی حرکتی ملت ایران را در سال92 با محوریت حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تعیین و مانیفست ایرانیان را ترسیم نموده‌اند که در این باره باید گفت، ایشان حماسه سیاسی را به نوعی زمینه حماسه اقتصادی دانسته‌اند. به این معنی که لازمه حماسه اقتصادی، خلق حماسه سیاسی و حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای و روی کار آمدن رئیس‌جمهور اصلح، مقبول و توانمند است.



درباره حماسه سیاسی که به قطع در انتخابات خرداد ماه سال جاری متبلور خواهد شد باید گفت که برای خلق این حماسه، وظایف برای همگان روشن است و لازمه تحقق مطالبه مقام معظم رهبری، جز در اینکه «هرکس باید به درستی به وظیفه متعین خود عمل کند» تعریف نخواهد شد. بنابراین مسئولان، کاندیدای پیروز و غیر پیروز، رسانه‌ها و خواص باید با عمل به وظیفه مورد انتظار، برای خلق حماسه سیاسی 92 مردم را همراهی کنند.



در ابتدا ملت وظیفه شناس ایران اسلامی که قطعا مشارکت گسترده در انتخابات و تلاش برای کشف گزینه اصلح را وظیفه خود می‌دانند، بهتر می‌دانند که حضورشان در پای صندوق‌های رای تنها کاربردش روی‌کار آمدن رئیس‌جمهور اصلح نیست چرا که به قطع می‌توان گفت مشارکت مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت و اقتدار ملی در مقابله تهدید و تحریم‌های اعمالی دشمنان انقلاب اسلامی است، لذا از همین روست که مقام معظم رهبری در هر انتخاباتی، مشارکت مردم در انتخابات را به مثابه همراهی مردم با نظام اسلامی مورد تاکید و از مشارکت به عنوان سیاستی راهبردی یاد می‌کنند. در شرایط فعلی که تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای- هرچند پوشالی- نظامی متوجه جمهوری اسلامی ایران است، مشارکت مردم در انتخابات، صرفاً پیام سیاسی نخواهد داشت. با توجه به رکورد جهانی ایرانیان در انتخابات 88، انتظاری جز تثبیت حماسه دیگر سیاسی از سوی ملت زمان شناس ایران در تاریخ نیست.



کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری که متاسفانه برخی از آنان گویا احساس تکلیف را صرفاً در کاندیداتوری و نه کنار کشیدن به نفع دیگر نیروهای انقلاب می‌دانند، نیز برای خلق حماسه سیاسی وظایف مشخصی دارند.



کاندیدای منتخب ملت ایران بعد از پیروزی می‌بایست خود را رئیس‌جمهور تمام ملت ایران معرفی و ضمن تشکر از آرای منفی خود، رقابت انتخاباتی را پایان یافته بدانند و در مقابل بقیه کاندیدا با احترام به آرای مردم پیروزی را به رئیس‌جمهور منتخب تبریک بگوید تا با این اقدام آب سردی بر پیکر دشمنان کمین کرده انقلاب اسلامی ریخته و در حماسه 92 شریک مردم باشد.



بدیهی است نامزدهایی که برای کشور برنامه دارند در صورت عدم پیروزی، برنامه‌های خود را- حداقل در حوزه اقتصادی- به عنوان برنامه پیشنهادی به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کنند و در نهایت اینکه به همان قانونی که زمینه حضورشان در انتخابات را فراهم کرده، تمکین کنند.



خواص‌ جامعه نیز می‌توانند با عمل به وظیفه خود اساسی‌ترین نقش را در خلق حماسه‌سیاسی داشته باشند، خواص انقلابی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌بایست با رصد کردن وضعیت انتخابات پاسخگوی هرگونه اظهارات غیرمستدل و دشمن پسند از قبیل «انتخابات آزاد» و یا « هجمه به شورای نگهبان به دلیل انجام وظایف قانونی محوله» باشند، چرا مقام معظم رهبری در خنثی کردن توطئه‌های انتخاباتی دشمن پیشگام بوده‌اند. بنابر این با توجه به ورود و مدیریت رهبر معظم انقلاب که در واکنش به برخی ادعاهای واهی تصریح فرموده بودند: «معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند» و یا اینکه معظم‌له در واکنش به برخی اظهارات غلط درباره رد صلاحیت احتمالی برخی افراد فاقد صلاحیت لازم، ابراز کردند«در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟» نمی‌توان تردیدی در وظیفه و تکلیف معین شده خواص داشت.



رسانه‌های متعهد به نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی نیز در خلق حماسه سیاسی وظایف معین شده‌ای دارند. در چند سال گذشته هر بار که مقام معظم رهبری به مقوله انتخابات اشاره داشتند به نوعی رسانه‌ها را نیز مورد خطاب قرار دادند، معظم‌له با مخاطب قرار دادن رسانه تاکید کردند: «این رسانه‌هاى الکترونیکى و اینترنتى متأسفانه موجب شده است که افراد بى‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. باید از طرف مسئولین کشور براى این هم یک جورى تدبیر بشود. ولى عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقید کنیم به قانون. حالا این حرف من بهانه‌اى نشود براى اینکه یک عده‌اى بروند جوانهاى انقلابى را به عنوان جوانهاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه‌ى جوانهاى غیور کشور را، جوانهاى مؤمنِ انقلابى کشور را فرزندان خودم میدانم و پشت سر آنها قرار می‌گیرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غیور حمایت میکنم؛ منتها همه را توصیه میکنم به این که در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار کنند؛ قانون را مراعات کنند. همه باید قانون را مراعات کنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است». بنابراین، باید و نباید‌های رسانه‌ای‌ برای رسانه‌های متعهد به طور کاملا شفاف و روشن شده است و انتظار می‌رود که رسانه‌های انقلابی ضمن رصد فعالیت‌های دشمن، خود را برای هرگونه جنگ رسانه‌‌ای و مجازی با رسانه‌های ضدانقلاب- که برخی از آنها رسما به عنوان پایگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی ماموریت محور هستند- آماده کنند.



و در پایان، امید است انتخابات آتی به لطف امام زمان(عج)، درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران که با حضور گسترده ملت ایران در پای‌صندوق‌های رای و رای به گزینه اصلح متبلور خواهد شد، در نهایت آرامش برگزار و ملت ایران از از یک پیچ مهم تاریخی با سربلندی عبور کند.



مهدی مشکینی/ خبرگزاری فارس

۱۳۹۲/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...