نسخه چاپی

هر آنچه در برنامه 90 امشب گذشت؛ از صحبت های مهم گل محمدی و رویانیان تا اظهارات جنجالی مهدی رحمتی

دروازه بان تیم استقلال در برنامه 90 گفت: «فكر نمی كنم دلیلی برای عذرخواهی از سرمربی تیم ملی وجود داشته باشد.»

برنامه 90 از ساعت 22:45 دوشنبه شب به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. پس از بررسي نكات و نتايج اين هفته ليگ برتر و مروري بر مصاحبه هفته گذشته با علي پروين، عسگری اولین شخصی بود که در ارتباطی تلفنی با عادل فردوسي پور صحبت کرد. وی در صحبت های خود گفت: «عصبانی نیستم اما شما داستان درست می کنید. من فردا دست خط و امضای آقای بخشی زاده را می گذارم روی سایت فدراسیون؛ شما می توانید هم اکنون با ترکی صحبت کنید و از او سوال کنید که آیا به خاطر مصدومیت داوری نکرده است یا مسائل دیگری بوده است.»


وی در ادامه گفت: «در گذشته مسائلی بوده است که این مشکلات با جلسه ای که در فدراسیون بوده است برطرف شده است و اگر این موضوع را باور ندارید می توانید همین الان با وی صحبت کنید.»
در حالیکه مسعود مرادی معتقد بود پنالتی استقلال صحیح نبوده اما عسگری رئیس دپارتمان داوری خلاف نظر مرادی را داشت.


* رحمتی: از مردم عذرخواهی می کنم از كي روش نه ؛ چرا كي روش با داوري اين برخورد را نكرد ؛ شيطنت برخي بازيكنان باعث كدورت من و نكونام شده بود
مهدی رحمتی دوشنبه شب با حضور در برنامه 90 درباره قهرمانی استقلال در لیگ برتر اظهار کرد: «باید در ابتدا این قهرمانی را به هواداران استقلال تبریک بگویم. از هیات مدیره باشگاه تا فتح الله زاده و کادر فنی در این قهرمانی سهیم بودند.امیری،معاون باشگاه در این دو سال که تیم باید بسته می شد خیلی زحمت کشید. همچنین باید از حمید بابازاده که در این سال سخت به من کمک کرد، تشکر کنم.او بر اساس نوع بازی حریف به من تمرین می داد.ضمن اینکه علی انصاری هم کمک زیادی به ما کرد و قبل از بازی الهلال به تیم کمک کرد.»


وی با اشاره به اینکه در 43 دیداری که درون دروازه استقلال بوده در 21 بازی گل نخورده است افزود: «گل نخوردن یک تیم به کل تیم بر می گردد. تیم ما دفاع را از جلو شروع می کند.ما ابتدای فصل تعدادی بازیکن جدید گرفتیم اما توانستیم امتیازهای خوبی بگیریم. در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی به ما اضافه شدند و کارمان راحتتر شد.»


رحمتی درباره عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «ما در آسیا در سخت ترین گروه قرار داشتیم اما توانستیم خیلی خوب نتیجه بگیریم. در مرحله بعد باید الشباب را پشت سر بگذاریم تا به جمع هشت تیم برتر آسیا برویم. البته مشکل اینجاست که مشخص نیست تیم استقلال در فصل بعد از چه ترکیبی در مدیریت و کادر فنی استفاده می کند.من این تجربه را در سپاهان هم داشتم.»


وی درباره مصاحبه اش علیه کارلوس کی روش پیش از سال نو گفت: «شب عید بود و مشکلات بازیکنان شرایط سختی را به وجود آورد و من از روی عصبانیت آن حرف ها را درباره کی روش زدم. فکر می کنم کسی نمی تواند توانایی مربی ای که روزگاری دستیار فرگوسن بوده یا سرمربی رئال مادرید بوده را زیر سوال ببرد. من هم دوسال شاگرد کی روش بوده ام و در این مدت چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. فکر می کنم کی روش بهترین مربی خارجی بوده که به ایران آمده است. الان همه هم و غم مردم صعود تیم ملی به جام جهانی است.»


رحمتی درباره رابطه میان خود و کی روش در زمان حضورش در تیم ملی اظهار داشت: «رابطه من و کی روش خوب نبود بلکه خیلی صمیمانه بود تا جایی که پیش از بازی با کره گفت من بهترین دروازه بان آسیا را دارم و خیالم از دروازه راحت است ولی بعدا یکسری مسائلی مطرح شد که من تصمیم گرفتم با اعلام تصمیم خداحافظی موقت صحت و سقم آن قضایا را بررسی کنم.»


وی افزود: «سرمربی تیم باید نقش پدر را داشته باشد. اگر پسر یک خانواده نخواهد یک روز به خانه بیاید، پدر می گوید برو و از او درباره تصمیمش نمی پرسد؟ مگر دانیال داوری نگفت من نمی توانم بیایم. من نمی خواهم با حرف هایم حاشیه ایجاد کنم چون آرزوی قلبی من همیشه موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی بوده است.»


رحمتی در پاسخ به این سوال که نکونام چه نقشی در تصمیمش برای کناره گیری از تیم ملی داشت، گفت: «نکونام در کنار رفتن من از تیم ملی هیچ نقشی نداشت. من با نکونام دوست دوازده ساله هستم و تنها دو،سه ماه به هم کاری نداشتیم اما در زمین مثل برادر با هم بودیم. ما مشکلی با هم نداشتیم.»


وی ادامه داد: «در ترکیه کاپیتان تیم بر اساس صحبتی که میان من و منتظری بود مشخص شد اما وقتی نکونام تصمیم گرفت به استقلال بیاید، خودم گفتم چون کاپیتان تیم ملی هستی باید اینجا هم کاپیتان باشی. در بازی دوم حضور جواد در تیم ما چون هواداران فکر می کردند جواد به جای فرهاد مجیدی به استقلال آمده، شرایطی را ایجاد کردند که فضای خوبی نبود. با این حال من به نکونام گفتم این بازوبند برای شماست. تا بازی با گهر که من به نکونام گفتم بازوبند را ببند اما قلعه نويی در رختکن گفت سر یک تکه پارچه بحثی نباشد. بعد از بازی یکی، دو نفر حرف هایی زدند که باعث شد مشکلاتی پیش بیاید ولی الان شکر خدا هیچ مشکلی با هم نداریم.»


رحمتی درباره اینکه آیا علاقمند است به تیم ملی برگردد یا نه گفت: «در این چند وقت اخیر مردم، دوستان و همه به من گفتند دوست دارند من برگردم تیم ملی اما این را هم باید بگویم تیم ملی نه برای من است و نه برای کی روش.»


وی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازگشت به تیم ملی حاضری از کی روش عذرخواهی کنی، گفت: «من کاری نکرده ام که از کی روش عذرخواهی کنم. من گفتم در عصبانیت درباره کی روش حرفی زدم و در این برنامه حرفهایم را اصلاح کردم اما چیزی نگفته ام که بخواهم عذرخواهی کنم. به خاطر خداحافظی ام از مردم عذرخواهی می کنم اما فکر نمی کنم دلیلی برای عذرخواهی از سرمربی تیم ملی وجود داشته باشد. این تیم ملی کشور است و به خاطر یک اختلاف نظر کوچک نمی شود برای تیم ملی یک کشور تصمیم گرفت.»


* حل مشكل ترافيك ورزشگاه آزادي
دقایقی از برنامه به مصاحبه تلفنی فردوسی پور و حسن رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص مشکلات ترافیکی اطراف ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری دیدار فینال جام حذفی اختصاص داشت. پس از آن حواشي فينال حذفي كه شامل اعتراض هواداران پرسپوليس از يك سو و جشن و پايكوبي سپاهاني ها در تهران از سوي ديگر بود پخش شد.


نكته جالب اين بخش، سنگي بود كه عادل فردوسي پور از ورزشگاه آزادي با خود به برنامه 90 آورده بود تا عمق فاجعه در جريان زد و خورد بين هواداران دو تيم را نشان دهد.


* تاج به برنامه 90 خبر داد؛ لیگ سیزدهم با 16 تیم برگزار می شود
عادل فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب 90 خبر داد که بر اساس اعلام مهدی تاج، لیگ برتر در فصل آتی با حضور 16 تیم برگزار می شود. این تصمیم ماحصل جلسه ای است که روز دوشنبه برگزار شد.



* توهین نژادپرستانه فیروز کریمی به مهاجم سیاه پوست فجرسپاسی/ محرومیت سنگین در انتظار سرمربی پیکان
پیکان در هفته سی و سوم لیگ برتر میزبان فجرسپاسی بود و 2 بر یک شکست خورد. فیروز کریمی که امیدوار بود تیمش این بازی را ببرد و لیگ برتر فصل آینده نیز 18 تیمی شود تا پیکان سقوط نکند، به خاطر شکست تیمش بسیار عصبانی بود و پس از گل دقایق پایانی حریف قصد داشت تیمش را از زمین بیرون بکشد.


کریمی که بسیار عصبی بود با الفاظی همچون "بی غیرت" و " بی شعور" بازیکنان تیمش را خطاب کرد و پس از پایان بازی به میانه زمین رفت و زمانی که مهاجم خارجی فجرسپاسی قصد داشت با وی دست بدهد، با حرکتی زشت به دست وی کوبید.


سرمربی پیکان با آدم خوار نامیدن مهاجم سیاه پوست فجرسپاسی تاکید کرد که اول باید فرد بزرگ تر دست خود را دراز کند!


بیتو که از توهین نژادپرستانه کریمی بی خبر بود در پایان بازی در مورد اتفاق رخ داده گفت: «من برای گفتن خسته نباشید دستم را دراز کردم تا با مربی حریف دست بدهم که او نپذیرفت. فکر می کنم به خاطر باخت تیمش خیلی عصبانی بود.»


احتمال محرومیتی سنگین برای کریمی به خاطر این حرکت زشت وجود دارد.


* گل محمدی: شرمنده مهدوی کیا شدم ؛ نژادفلاح در حدي نيست بخواهد اين حرف ها را بزند
یحیی گل محمدی در گفتگوي تلفني با برنامه 90 اظهار داشت: «قبل از صحبت درباره بازی باید بررسی کنیم که این تیم در نیم فصل اول در چه وضعیتی بود. من مربی خانه نشینی نبودم و در لیگ برتر تیم داشتم اما حاضر شدم به خاطر کمک به پرسپولیس دستیار ژوزه شوم. بعد از نتایجی که تیم با مانوئل گرفت، باشگاه تصمیم گرفت که من بهترین گزینه هستم و فکر می کنم تشخیصشان درست بود چون من از تیم شناخت داشتم.»


وی افزود: «کار را به هر حال شروع کردیم و کمتر کسی فکر می کرد بتوانیم با برد ملوان به مرحله بعدی حذفی صعود کنیم. در ادامه بازیهای خوبی انجام دادیم و عملکرد خوبی ارائه کردیم. در لیگ و جام حذفی خوب پیش رفتیم. در جام حذفی، ملوان، ذوب آهن، نفت و داماش را شکست دادیم و فشار زیادی متحمل شدیم اما ارزیابی همه مربوط به بازی آخر است اما برایتان مثال می زنم اگر در فینال لیگ قهرمانان، دورتموند ببازد کسی می آید مسابقه پیامکی بگذارد و بگوید دلیل این ناکامی چیست؟ من نیم فصل سرمربی تیم بودم و در نیم فصل دوم مسوولیت بر عهده من بود.»


گل محمدی با بیان اینکه من حرف زیاد دارم گفت: «پرسپولیس امسال یکی از بحرانی ترین سالهای دهه اخیر را پشت سرگذاشت و در این شرایط هیچ مربی حاضر نبود بیاید و قبول مسوولیت کند. حتی این پیشکسوتان که انتقاد می کنند انگار چند ماه منتظر چنین روزی بودند. یا اعضای هیات مدیره که الان این حرفها را می زنند بعد از بردهای تیم زنگ می زدند و یک به یک تبریک می گفتند. نژاد فلاح در حدی نیست که بخواهد این چنین صحبت کند. هیات مدیره یک جمع است و نه یک نفر. الان چه شده بعد از یک باخت آن هم مقابل سپاهان با تجربه، این حرفها را می زنند و به دنبال استعفای من هستند. اگر توپ بنگر گل می شد من الان شده بودم امپراتور و رویانیان شده بود وزیر. متاسفم که خیلی راحت می آیند راجع به پرسپولیس صحبت می کنند. آنقدر که دنبال کفتربازی(!) هستند، به فکر پرسپولیس نیستند. منظورم همان کسی است که ادعا دارد 14 سال است که پرسپولیسی است. در سایتهای مختلف و روزنامه ها ببینید چه قدر ما را بعد از بازی فینال تخریب کرده اند. این انصاف نیست. نباید ارزیابی یک مربی را بر روی یک بازی بگذارند. یک باخت، هفت برد و هشت مساوی کارنامه ما در مسابقات لیگ بوده است و من به همین خاطر از همه بازیکنانم تشکر می کنم.»


وی در پاسخ به این سوال که اگر به روز مسابقه برگردیم باز هم از همان ترکیب استفاده می کنید، گفت: «ترکیب ما خوب بود و مشکلی نداشت. علی کریمی 85 دقیقه برای ما بازی کرد. ما برای این بازی مصدومهای زیادی داشتیم. بازی سنگینی بود و حضور کریمی از ابتدا شوک خوبی بود هم به ما و هم به حریف. ما مشکلات زیادی داشتیم اما توانستیم مدیریت کنیم و بازی خوبی انجام دادیم. موقعیتهای گلی ما خیلی بهتر از حریف بود. این را هم از یاد نبرید که به خاطر 17،18 روز تعطیلی در شرایط مسابقه نبودیم. مشکل پرسپولیس، من، دایی، استیلی و دنیزلی نیستیم. بزرگترین مشکل پرسپولیس بی ثباتی مدیریتی است.»


گل محمدی در پاسخ به این سوال که آیا در پرسپولیس می مانید یا خیر گفت: «من تا پایان فصل قرارداد دارم. باورتان نمی شود در این چند ماه سخترین روزهای زندگی ام را داشته ام و حتی دخترم را پس از به دنیا آمدن همراه همسرم به شهرستان فرستادم. وقتی همسرم به تهران آمد گفت چه قدر پیر شدی. به نظر من عدم ثبات مدیریت و کادر فنی مشکل پرسپولیس در این چند ساله بوده است.»


وی درباره خداحافظی مهدی مهدوی کیا هم به فردوسي پور گفت: «اگر قهرمان می شدیم یکی از باشکوه ترین مراسمها بود. اما قبول دارم که مهدی خیلی مظلومانه از فوتبال خداحافظی کرد. من خبر نداشتم که مهدی می خواهد بعد از بازی خداحافظی کند. من خودم شرمنده مهدوی کیا هستم. شاید بعضیها من را مسبب این قضیه می دانند و من به خاطر این مساله از مهدی و خانواده اش عذرخواهی می کنم.»


گل محمدی در پایان درباره اینکه مهدی مهدوی کیا آیا نمی توانست بیشتر برای پرسپولیس بازی کند، گفت: «مهدی بعد از فوت مادرش تمرین خوبی با ما نداشت و حضور 5 دقیقه ایش هم از پیش تعیین شده بود.»


* رویانیان: استقلال با یک پنالتی اشتباه قهرمان شد ؛ اگر گل محمدی بخواهد بماند پشتیبانش هستم
محمد رویانیان در گفتگو با برنامه 90 درباره اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: «ابتدا از هواداران با شعور و با فرهنگ پرسپولیس که 30 میلیون ایرانی هستند عذرخواهی می کنم که کامشان تلخ شد.»


وی با اشاره به نظرسنجی برنامه دوشنبه شب 90 درباره علل ناکامی پرسپولیس در فصل جاری عنوان کرد: «متاسفانه با توجه به این نظر سنجی در فینال که باختیم کل فصل زیر سوال رفت.این سوال می توانست این باشد که علت عدم موفقیت در فینال جام حذفی چه بود.تیم تا فینال مقتدرانه آمد.»


مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: «در 11 فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی،22 جام اهدا شد.پرسپولیس 4 جام بیشتر نگرفته است.دو تا حذفی و دو تا لیگ برتر.پس این مشکل ریشه ای است.یا مدیرعامل ها تند تند عوض شدند و یا مثل من از بد حادثه مربی ها عوض شدند. استیلی با آن اتفاقات و فشاری که روی او بود ناچار به استعفا شد و دنیزلی در دقیقه 90 به دلیل مشکل خانوادگی و فشاری که روی او بود استعفا داد.ژوزه هم که رنگینگش در جهان مشخص است...به هر حال ما در هر سه سال یک جام گرفتیم.»


وی درباره اظهارات متناقض در هیات مدیره پرسپولیس گفت: «کل هیات مدیره ما پدر و پسر دو، سه نفر بیشتر نیستیم. فدا حسین مالکی، نژاد فلاح که حکمش نیست. پروین هم که رفت نشان طلا بگیرد. نژادفلاح از این تناقض گویی ها زیاد دارد. من خودم تصمیم می گیرم درباره تیم و مسائل اجرایی. هیات مدیره تا الان خیلی هماهنگ بوده است. فداحسین مالکی که یک شخصیت دوست داشتنی دارد با من صد در صد هماهنگ است. پروین هم که در کنار ما هست.»


مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: «تا به امروز هیات مدیره به من احترام گذاشته است. پرسپولیس کاملا آماده شده است برای یک جام که در فصل آتی قهرمانی لیگ را بگیرد.»


وی درباره وضعیت یحیی گل محمدی عنوان کرد: «من فردا با گل محمدی در تمرین تیم قرار دارم. شما نشان دادید که استقلال با یک پنالتی اشتباه قهرمان شد. اگر ما در پنالتی قهرمان می شدیم گل محمدی بهترین مربی ایران می شد.»


مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه سرانجام تکلیف گل محمدی چه می شود گفت: «باید با خودش صحبت کنم.»


وی در پاسخ به این پرسش که اگر گل محمدی بخواهد بماند چه می کند اظهار داشت: «اگر بخواهد بماند پشتیبانش هستم.»


رویانیان درباره خداحافظی مظلومانه مهدوی کیا با فوتبال پس از پایان بازی با سپاهان و اینکه نماینده ای از باشگاه با او همراهی نکرد گفت: «ما کارهای هامبورگ را انجام دادیم اما می پذیرم که حتی اگر باخته بودیم هم بازیکنان و مربیان باید با او همراهی می کردند. این هوشیاری را باید سرپرست تیم و گل محمدی می داشتند. باخت هم جزو بازی است. باید می ایستادند و او را همراهی می کردند. من از مهدوی کیا عذرخواهی می کنم.»


* رحیمی: چرا ما را اذیت می کنند؟ ؛ از هیات مدیره دلخوری ندارم
علیرضا رحیمی درباره بحث کناره گیری اش از باشگاه سپاهان در برنامه 90 اظهار داشت: «من به شخصه استعفا را کار خوبی نمی دانم. به خصوص اگر استعفا بدهم و برگردم. قبلا هم وقتی از تربیت بدنی اصفهان و فدراسیوتن هندبال رفتم دیگر برنگشتم. با این وجود وظیفه خودم می دانم ازهمه کسانی که با آنها کار کردم تشکر کنم. به ویژه از رییس و اعضا هیات مدیره تشکر می کنم. از هیچ کدام دلخوری ندارم. تصمیمی بود که باید می گرفتم و می رفتم.»


وی افزود: «سوال من از همه این است که برای برنامه ریزی تیم هایی که رقیب هستند، سازمان لیگ باید دقت کند. من می گویم درباره استقلال که در کورس قهرمانی هستیم چرا 14 بازی ما، نیم ساعت و دو ساعت زودتر بازی کردیم. چرا ما را اذیت می کنند؟»


* نظرسنجي
سوال نظرسنجی پیامکی برنامه در خصوص دلیل ناکامی پرسپولیس بود كه 3 گزينه داشت؛ بازيكنان، كادر فني و مديريت.


برنامه 90 در ساعت 2:44 بامداد سه شنبه 17 اردیبهشت ماه 1392 به پایان رسید و 1میلیون 767 هزار پیامک به مسابقه نظرسنجی آن ارسال شد که 46 درصد از شرکت کنندگان کادرفنی پرسپولیس را مقصر ناکامی ها دانستند. 29 درصد به بازيكنان رأي دادند و 25 درصد به مديريت.

۱۳۹۲/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...