نسخه چاپی

حزب الله لبنان: تجاوز اسراییل برای شكست مقاومت سوریه بود

عکس خبري -حزب الله لبنان: تجاوز اسراييل براي شکست مقاومت سوريه بود

سید حسن نصرالله، دبیر كل حزب الله می‌گوید تجاوزات اخیر رژیم اسراییل به سوریه با هدف واداشتن این كشور به دست كشیدن از مقاومت علیه تل‌آویو صورت گرفته است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، نصرالله روز پنجشنبه (۱۹ ارديبهشت) در يک سخنراني تلويزيوني گفت که اين تجاوزات بخشي از يک اقدام پيوسته اسراييلي به منظور جلوگيري از قوي‌تر شدن مقاومت است.

وي تاکيد کرد: «با توجه به حملات اسراييل به سوريه، دشمن اسراييلي به دنبال دستيابي به اهدافش است؛ يکي از آن‌ها خارج کردن و پايان دادن به آن به عنوان عاملي درون مقاومت عليه اسراييل است.»

نصرالله خاطر نشان کرد: «اسراييل مي‌داند که سوريه منبع قدرت مقاومت در لبنان و فلسطين است. به همين دليل مي‌خواهد آن را از جبهه مقاومت حذف کند.»

سوريه ۵ مه اعلام کرد رژيم اسراييل به يک مرکز تحقيقاتي در حومه دمشق حمله هوايي کرده است. اين اقدام در پي وارد آمدن خسارات سنگين به گروه‌هاي وابسته به القاعده توسط ارتش سوريه رخ داد. به گفته رسانه‌هاي سوري موشک‌هاي اسراييلي مرکز تحقيقاتي «جمريه» را هدف قرار دادند.

رژيم اسرائيل همچنين در ژانويه ۲۰۱۳ مرکز تحقيقاتي جمريه را هدف حمله هوايي قرار داد.

رهبر جنبش مقاومت لبنان همچنين گفت که رهبري سوريه روحيه بالايي دارد و با رويکردي خردمندانه، منطقي و اسراتژيک توطئه‌هاي اسراييل را ناکام کرده است.

وي خاطر نشان کرد: «سوريه رهبري خردمندي دارد که با ذهنيتي استراتژيک مبارزه با اسراييلي‌ها را بررسي مي‌کند.»

نصرالله همچنين گفت که حزب الله برخلاف ديگر کشورهاي عربي از حمايت قوي سوريه برخوردار بوده است.

وي در ادامه گفت که جنبش مقاومت لبنان در کنار مقاومت سوريه عليه اسراييل به ويژه در تلاش براي آزادسازي بلندي‌هاي جولان خواهد ايستاد. اشاره وي به بخشي از سرزمين سوريه است که در اشغال رژيم اسراييل قرار دارد.

نصرالله گفت که حزب الله توانايي دستيابي به آنچه آن را «سلاح‌هايي بي‌نظير» خواند دارد که مي‌تواند از لبنان عليه دشمنان دفاع کند.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ ميلادي صحنه ناآرامي و خشونت است. دولت دمشق اعلام کرده است که ناآرامي‌ها از خارج از سوريه سازمان‌دهي و هدايت مي‌شود.

دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان، اتباع خارجي هستند.

۱۳۹۲/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...