نسخه چاپی

استقلال با شكست هم قهرمان شد

داماش با نتیجه دو بر یك استقلال را برد تا جشن قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت با طعم شكست همراه شود.حسن اشجاری در دقیقه 31 با یك ضربه كاشته از پشت محوطه جریمه برای استقلال گلزنی كرد.محمدرضا مهدوی در دقیقه 67 با یك شوت از پشت محوطه جریمه و حسین ابراهیمی در دقیقه 80 با یك ضربه فنی از داخل محوطه جریمه برای داماش گلزنی كردند.

با نتايج به دست آمده در 8 بازي ليگ برتر فوتبال تراکتورسازي نايب قهرمان شد، فولاد خوزستان راهي آسيا شد و آلومينيوم به ليگ دسته اول سقوط کرد.

به گزارش نما به نقل از تابناک ، دیدار نهایی هفته‌ی سی و چهارم لیگ برتر فوتبال با برتری دو بر یک داماش برابر استقلال به پایان رسید. در این دیدار استقلال بر بازی سوار بود اما در نهایت داماش توانست برابر صد هزار هوادار آبی که برای جشن قهرمانی در ورزشگاه حاضر شده بودند، با پیروزی میدان را ترک کند.

تک گل استقلال را حسن اشجاری روی یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه در دقیقه 31 و گل‌های داماش را محمدرضا مهدوی و حسین ابراهیمی در دقایق 67 و 80 به ثمر رساندند.

در این دیدار استقلال بارها می‌توانست دروازه‌ی حریفش را باز کند که با ناکامی مواجه شد. در دقیقه 44 عباس محمدرضایی در شرایطی تک به تک فرصت مناسبی را از دست داد و در دقیقه 84 نیز ضربه برگردان زیبای مجیدی در آستانه‌ی ورود به دروازه داماش با واکنش دیدنی رودباریان همراه شد.

در ادامه، ارسال خوب جباری برای نکونام با ضربه سر او همراه شد، ولی این ضربه از کنار دروازه راهی اوت شد. آخرین فرصت استقلال را نیز مجیدی در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده از دست داد. شوت سنگین او از پشت محوطه جریمه را رودباریان به خوبی دفع کرد تا استقلال با وجود قهرمانی، لیگ را با شکست به پایان ببرد.

هر چند استقلال پیش از این دیدار با 67 امتیاز قهرمانی‌‌اش در لیگ برتر قطعی شده و این یک دیدار تشریفاتی برای آبی‌پوشان محسوب می‌شد. اگر استقلال در این بازی پیروز می‌شد به امتیاز 70 می‌رسید که یک رکورد برای قهرمان لیگ برتر محسوب‌ می‌شد. داماش گیلان هم با این برد 43 امتیازی شد و به رده یازدهم صعود کرد.



ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، علی حمودی، حسن اشجاری،حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، آرش برهانی( از دقیقه 63 مجتبی جباری)، میثم بائو( از دقیقه 86 فرزاد حاتمی)، عباس محمدرضایی( از دقیقه 52 ایمان موسوی)، سیاوش اکبرپور،و فرهاد مجیدی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی



ترکیب داماش گیلان:

حسن‌رودباریان، علیرضا نظیف‌کار، هادی محمدی، هادی سهرابی، ابوذر رحیمی، حسن ابراهیمی، مصطفی حاجتی، ابوالفضل حاجی‌زاده( از دقیقه 54 محمد آبشک)، علیرضا جهانبخش، محمدرضا مهدوی و امین متوسل‌زاده( از دقیقه 58 بوباکبه)

سرمربی: افشین ناظمی

هتفه سي و چهارم و پاياني ليگ برتر فوتبال عصر امروز از ساعت 18 به صورت همزمان آغاز شد.

در مهمترين بازي‌ها تراکتورسازي مقابل پرسپوليس با حساب 3 بر يک به برتري رسيد و عنوان نايب قهرماني ليگ برتر را از آن خود کرد. اين تيم هفته گذشته به ليگ قهرمانان صعود کرده بود.

ذوب‌آهن اصفهان با برتري يک بر صفر مقابل ملوان براي ماندن در ليگ برتر راهي پلي‌آف شد.

فولاد خوزستان هم امروز در ديدار با نفت تهران به تساوي بدون گل دست يافت و به ليگ قهرمانان راه يافت.

فجر سپاسي 2 - راه‌آهن 2

گل‌ها: مهدي نظري دقيقه 14 و هادي ايماني دقيقه 20 و پيروز قرباني دقيقه 82 و ميرهاني هاشمي دقيقه 89 براي راه‌آهن

صباي قم صفر - مس يک

گل: رضا عنايتي دقيقه 74

نفت آبادان 2 - پيکان صفر

گل:روح‌الله عرب در دقايق 58 و 90

گهر دورود صفر - سايپا 3

گل‌ها: کاوه رضايي دقيقه 52 و علي زينالي 64

نفت تهران صفر - فولاد صفر

ملوان صفر - ذوب‌آهن يک

گل: مهدي رجب زاده 14

سپاهان 2- آلومينيوم 2

گل‌ها: ميلاد ميداودي دقيقه 19 و امجد شکوه مقام دقيقه 42 براي آلومينيوم و خلعتبري دقايق 28 و 55 براي سپاهان

اخراج: احسان حاج صفي دقيقه 44 از سپاهان

تراکتورسازي 3 - پرسپوليس يک

گل‌ها: سيد صالحي دقيقه 33 و مهدي کريميان دقيقه 53 و گيلسون 91 براي تراکتورسازي و رضا حقيقي 69 براي پرسپوليس

پيش از اين تيم‌هاي نفت آبادان، گهر و پيکان به ليگ دستنه اول سقوط کرده‌ بودند و آلومينيوم هم با اين تساوي به جمع اين 3 تيم پيوست.

۱۳۹۲/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...