نسخه چاپی

همه مواضع كانديداهاي رياست جمهوري/ باقري لنكراني

با هاشمی نمیتوانند انتقام 88 را بگیرند/فتنه انتخابات ریاست جمهوری امسال فتنه "تقلب گفتمانی" است/ خط قرمز من برگشتن دولت به تجمل گرایی است

عکس خبري -با هاشمي نميتوانند انتقام 88 را بگيرند/فتنه انتخابات رياست جمهوري امسال فتنه "تقلب گفتماني" است/ خط قرمز من برگشتن دولت به تجمل گرايي است

باقری لنكرانی را شاید بتوان از جمله موسسین جبهه پایداری نامید، كسی كه درحال حاضر نیز به عنوان كاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده است.

گروه سیاسی نما :کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت اول احمدی نژاد است؛ وزیری که به بیان وی از نخبگان جامعه است اما احمدی نژاد به دلایلی وی را از کابینه دوم حذف کرد. باقری لنکرانی را شاید بتوان از جمله موسسین جبهه پایداری نامید، کسی که درحال حاضر نیز به عنوان کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده است، اما وجود برخی مسائل در رابطه با خانواده دکتر لنکرانی، شایعه عدم احراز صلاحیت وی را مطرح کرد.

انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و قطعا برای انتخاب گزینه اصلح، شناختن مواضع کاندیداها از جمله ملاک های اصلی است؛ به همین جهت عمده موضع گیری های کاندیداها و این بار کامران باقری لنکرانی را مطرح می کنیم:

اصل ولایت فقیه: مشروعیت در نظام ما ناشی از اتصال به ولایت فقیه است. من بارها از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کرده ام؛ انسان باید به خود و کشورش ظلم کند که خود را از این رهنمودهای اثر گذار محروم کند چرا که مشروعیت ما به اطاعت از ولایت فقیه است.

هاشمی رفسنجانی: حوادثی چون نماز جمعه تلخ روز قدس، نامه بدون سلام و عملکرد وابستگان هاشمی خاطرات تلخی است که از خاطر مردم پاک نمی شود. هاشمی رفسنجانی مشاور رهبری و رئیس تشخیص مصلحت نظام هستند و من برای ایشان احترام قائل هستم؛ اما اگر عده ای فکر می کنند که با فرستادن هاشمی می توانند از حوادث فتنه 88 انتقام بگیرند اشتباه می کنند.

مشکلات اقتصادی: در حال حاضر بخش مهمی از کارهای زیر بنایی انجام شده اما به خاطر اینکه اولویت بندی نشده تاثیری در معیشت مردم نداشته است.  در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد با اجرای سیاستهای اصل 44  واگذاریها آنقدر زیاد شد که یک بخش شبه دولتی ایجاد شد که با ضرر هم روبه رو شد.

تحریم: تحریم های اقتصادی تنها ورق پاره نبوده اند و تاثیرات سوئی را بر اقتصاد کشور گذاشته اند، اما اینگونه نبوده است که سوء مدیریتها در تشدید وضعیت اقتصادی کشور بی اثر بوده باشد.

راهکار حل مشکلات اقتصادی: باید به سمتی برویم که خام فروشی را از سیاستمان حذف کنیم و بیشتر به سوی اقتصادی با ارزش افزوده حرکت کنیم.

نقاط ضعف دولت:  ضعف دولت نیز دقیقاً از همین آرمان گرایی شروع شد چرا که آرمان گرایی می گوید نقدپذیر باشیم ، تعصب بی مورد نداشته باشیم و... که دولت در این موارد ضعف داشت. اینکه یکی لجبازی کند و در دوستی با افراد دچار انحراف، پافشاری کند؛ اشتباه است و تبدیل به اصولگرایی حزبی می شود. علی رغم اینکه در دولت احمدی نژاد بخش خصوصی مطرح شد اما با واگذاریهای صورت گرفته برخی از پروژه ها به تاراج رفت.

نقاط مثبت دولت:  دولت نهم نکات مثبتی داشته و افتخار می کنم که در این دولت خدمت کرده ام. مهم ترین نکته مثبت دولت نهم و دهم تأکید بر آرمان ها و اصول و ارزش ها بود؛ سفرهای استانی، کار و تلاش شبانه روزی، دنبال کردن عدالت و... از دیگر ویژگی های این دولت بود که البته به اندازه آرمان گرایی پررنگ نبود.

حضور اصلاح طلبان در انتخابات: اصلاح طلبان به دلیل شکافی که میان آنها وجود دارد توان اداره کشور را ندارند چرا که یک گسستگی بین رهبران آنها وجود دارد و توان حضور در انتخابات را ندارند. امروز بین رهبران اصلاح طلبها و بدنه اصلاحات شکاف ایجاد شده است. بدنه اجتماعی جریان اصلاح طلب دیگر رهبران این حزب را قبول ندارند و دلیلشان این است که رهبران جریان اصلاح طلب دلشان برای آرمانها نمی سوزد و به دنبال قدرت هستند.

برنامه های آتی: ما دولت خود را از انتقاد ناپذیری، محدود کردن نفع نخبگان و نفی تصمیم گیری با استفاده از خرد جمعی دور خواهیم کرد.

تعدد نامزدها: تنوع کاندیداهای ریاست جمهوری می تواند یکی از اتفاقات مبارک باشد برای اینکه زمینه حضور پرشور مردم را فراهم می کند.

حماسه سیاسی: آنچه انتخابات آینده را به یک حماسه سیاسی تبدیل می کند حضور پرشور و آگاهانه مردم است. مردم در انتخابات یازدهم برای آنکه پیوند خود را با انقلاب یک بار دیگر نشان دهند حضوری حماسی خواهند داشت.
la1.jpg
فتنه 88: بعد از وقایع خرداد 88 هر کسی که در توان داشت باید نسبت به روشنگری وضعیت موجود اقدام می کرد که خوشبختانه من هم در حد توان خود در مراسمات دانشگاه این کار را انجام دادم. در آبان ماه 88 تشکیلاتی را به عنوان کانون بصیرت راه اندازی کردیم که در این میان تلاش ما برای روشن کردن وضعیت آن روز به ثمر رسید و زمانی که گزارشی از عملکرد خود را به مقام معظم رهبری ارایه کردیم ایشان نیز آن را تایید فرمودند. طی 4 سال گذشته رهبر معظم انقلاب در این که ریشه های فتنه شناسایی و خشکانده شود تأکید کرده اند و باید در این مورد روشنگری شود. حوادث سال 88 از بزرگترین چالش های کشور بود؛ بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه 9 دی قله است بر همین اساس و با توجه به چالش بزرگ پیش آمده بیان شد.

 

فتنه 92:  فتنه موجود در انتخابات امسال از نوع فتنه 88 و آشوب خیابانی نیست، فتنه انتخابات ریاست جمهوری امسال فتنه "تقلب گفتمانی" است. بخشی از این فتنه گسست از آرمانها، بخشی آرمان گرایی غیر واقع گرایی و بخشی مطرح کردن آرمانهای متفاوت با انقلاب است.

بیداری اسلامی: خیلی از اتفاقات مبارکی که می توانست در چارچوب بیداری اسلامی در دنیا الهام بخش انقلاب اسلامی ایران باشد را از بین بردند. چرا باید برخی مسئولان درست در چارچوب برنامه غربی ها حرکت کنند و فضایی را ایجاد کنند که بیداری اسلامی با مشکل فرقه گرایی مواجه شود. درست زمانی که دشمنان به دنبال این بودند که بین ایران اسلامی و سایر کشورهای اسلامی تفرقه بیاندازند موضوع مکتب ایرانی مطرح شد که این کار درستی نبود.

فساد اقتصادی: دولت باید افراد مفسد را معرفی کند و خط قرمزی هم در این رابطه نداشته باشد و همچنین اگر شخص مفسد از نزدیکان او بود شدید تر برخورد کند. متاسفانه در کشور ما فرآیندهای اقتصادی به گونه ای طراحی شده است که امکان ویژه خواری و انحصار گرایی زیاد است.

اولویت اقتصادی: مهمترین اقدامی که دولت یازدهم باید در هفته های اول استقرار خود انجام دهد توجه ویژه به معیشت پنج دهک درآمدی پایین کشور است. تحول در نظام بانکی، مبارزه با فساد و از بین بردن زمینه های فساد و ساماندهی مالی دولت و تنزل نقدینگی ها در کشور می تواند وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کند.

اولویت دولت یازدهم: ما در دولت یازدهم به دنبال این هستیم که حلقه مدیریت کشور را بشکنیم و از نیروهای استانی استفاده کنیم. در دولت یازدهم از افرادی که پایتخت نشین نباشند و به امور کشورواقف باشند استفاده خواهیم کرد.

تورم: یکی از عوامل تورم و از بین رفتن ارزش پول ملی عدم مدیریت صحیح نقدینگی است؛ یکی از مهم ترین اقدامات اقتصادی در کشور علی رغم برخی تحلیل ها حفظ ارزش پول ملی و بالا بردن ارزش پول ملی است.

هدفمندی یارانه ها: بحث یارانه ها به وضعیتی که هم اکنون دارد پرداخت می شود یک تکلیف قانونی است و باید ادامه پیدا کند. اما اگر قیمت حاملهای انرژی را افزایش داده، قیمت بنزین را بالای دو هزار تومان بکشیم و در عوض میزان یارانه ها را افزایش دهیم در حال حاضر به صلاح نیست. برای اجرا کردن قسمتهای بعدی قانون هدفمندی یارانه ها ابتدا باید تولید رونق بگیرد. مراحل بعدی هدفمندی یارانه ها باید با یک شیب ملایم تر عملی شود.

جریان انحرافی: قدرت دلیل نمی شود در اموری که تخصص نداریم اظهار نظر کنیم و کسانی که در امور دینی مستقل از روحانیت اظهار نظر می کنند دچار انحراف می شوند. طرح موضوع مکتب ایرانی در زمان بیداری اسلامی حرکت در جورچین دشمنان بود و وقتی که این موضوع مطرح شد محبوبیت احمدی نژاد در کشورهای عربی به شدت افت پیدا کرد.

 

ائتلاف: امروز آفت کشور ما اصولگرایی حزبی است، کابینه ای که با اینگونه ائتلافها ایجاد شود به دنبال رفع مشکل مردم نخواهد بود.

رجل سیاسی: زماني كه احمدي نژاد خود را كانديداي رياست جمهوري كرد گروهي مي گفتند كسي كه شهردار بوده چگونه مي تواند رئيس جمهور باشد و رئيس جمهور آينده بايد سابقه يك وزارت را در كارنامه خود داشته باشد.  امروز همان منتقدان احمدي نژاد مي گويند مگر مي شود كه رئيس جمهور آينده شهردار تهران نباشد كه اينگونه سخنان غيرمنصفانه و نادرست است.

مذاکره با آمریکا: هيچ تمايل جدي در رفتار غربيان و آمريكا براي ارتباط با كشور وجود ندارد زيرا آمريكاييها مذاكره اي را دنبال مي كنند كه اهداف سياسي به دنبال دارد. ارتباط با آمريكا به شرطي محقق مي شود كه آنان از دشمنيها دست بردارند البته ما نيز فرمايشات رهبري را به عنوان سرلوحه اصلي ارتباط با كشورهاي دنيا را مدنظر قرار مي دهيم.

خط قرمز: چندین خط قرمز خواهیم داشت که یکی از مهم ترین آن ها برگشت تجمل گرایی به دولت خواهد بود که این امری مخالف با اسلام و تعالیم اسلامی است و این نباشد که افرادی با استفاده از رانت های دولتی ،ثروتمند شده و در مدت زمان کوتاهی به طور معجزه آسایی مدرک فوق دیپلم آنان به دکتری تبدیل شود.

جریان حامی دولت: دولت برگزارکننده انتخابات است و حق حضور در انتخابات و معرفی کاندیدا ندارد. البته کاندیداهایی ممکن است از وابستگان دولت باشند که نفی این موضوع است.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...