نسخه چاپی

تشدید نزاع در گروه‌های معارض بشار اسد قدرتمندتر شده است

بشار اسد در ماه‌های اخیر در مقابل گروه‌های معارض قدرتمندتر شده است.

بشار اسد در ماه‌هاي اخير در مقابل گروه‌هاي معارض قدرتمندتر شده است.
اولريش تيلگنر گزارشگر تلويزيون سوئيس با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با روزنامه سوييسي «20 مينوتن» تصريح کرد: وضعيت بشار اسد رئيس جمهور سوريه بهتر شده و در مقابل، اپوزيسيون سوريه بيشتر و بيشتر متحمل شکست شده، زيرا ميزان کمک‌ها از سوي قطر و عربستان سعودي کمتر شده است.

همزمان روزنامه العرب چاپ لندن فاش کرد در پي شکست‌هاي گروه‌هاي معارض در سوريه، اختلاف ميان رژيم سعودي و قطر رو به شدت گذاشته است. اين روزنامه از منازعات پشت پرده ميان رژيم سعودي و قطر بر سر فرماندهي عناصر مسلح ضد سوريه و اجبار آمريکا براي خالي شدن عرصه به نفع سعودي‌ها پرده برداشت و نوشت: «مصطفي صباغ» دبير کل ائتلاف مخالفان سوري و برخي از نزديکان او در ترکيه اعلام کرده‌اند که پرونده بحران سوريه از قطر گرفته و به رژيم سعودي سپرده شده است.

يک منبع نزديک به مخالفان سوري در استانبول هم به العرب گفت: قطري‌ها به صباغ گفته‌اند که زير فشارهاي شديد آمريکا و همپيمانانش، آنها از بحران سوريه خود را کنار کشيده‌اند.اين منبع خاطرنشان کرد: «جرج صبرا» رئيس (به اصطلاح) ائتلاف مخالفان سوري در قالب هيأتي از اعضاي شوراي اجرايي مخالفان از جمله «محمد فاروق طيفور» نماينده ناظر اخوان‌المسلمين سوريه و نايب رئيس شوراي به اصطلاح ملي و «عبدالاحد صطيفو» رهبر جريان مسيحيان آشوري سرياني به عربستان سفر کرده و در آن جا با «بندر بن سلطان» رئيس سازمان اطلاعات و «سعودالفيصل» وزير خارجه رژيم سعودي ديدار کرده‌اند.

از سوي ديگر خبرگزاري يونايتدپرس از وجود شکاف بين نيروهاي نظامي سوريه و پيوستن اعضاي ارتش آزاد سوريه به جبهه النصره خبر داد و نوشت: افرادي که در ارتش آزاد سوريه با نيروهاي دولتي مي‌جنگند از آن جدا شده و به جبهه النصره پيوسته‌اند.

يونايتدپرس اينترنشنال به نقل از نشريه گاردين نوشت که جنگجويان مخالف نظام سوريه در ارتش آزاد از اين گروه جدا شده و به دليل تجهيز و تأمين مالي بيشتر به جبهه النصره پيوسته‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد: فرماندهان ارتش آزاد سوريه اعتراف کرده‌اند که آنان اختيار يگان‌هاي کامل خود را اخيراً از دست داده و افراد يگان‌ها به جبهه النصره پيوسته‌اند.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...