نسخه چاپی

داگان: اسرائیل بر لبه پرتگاه است؛ما نمی‌توانیم خود را اداره كنیم

رئیس سابق سازمان جاسوسی موساد اعلام كرد تهدید واقعی برای اسرائیل، سیاست‌های كنونی تل‌آویو است و این خطر به مراتب بزرگتر از برنامه هسته‌ای ایران است.مئیر داگان در مصاحبه با جروزالم‌پست اظهار داشت: ریشه تهدید واقعی كه اكنون اسرائیل با آن روبروست در سیاست‌های كنونی تل‌آویو نهفته است.

رئيس سابق سازمان جاسوسي موساد اعلام کرد تهديد واقعي براي اسرائيل، سياست‌هاي کنوني تل‌آويو است و اين خطر به مراتب بزرگتر از برنامه هسته‌اي ايران است.مئير داگان در مصاحبه با جروزالم‌پست اظهار داشت: ريشه تهديد واقعي که اکنون اسرائيل با آن روبروست در سياست‌هاي کنوني تل‌آويو نهفته است.

وي تصريح کرد: اسرائيل به نقطه‌اي رسيده است که نمي‌تواند خود را اداره کند.داگان درباره قرار گرفتن اسرائيل در آستانه پرتگاه هشدار داد و گفت: با پيشامدهاي بدي در آينده مواجه هستيم.

وي با اشاره به اولويت‌هايي که از سوي احزاب کوچک تعيين شد و اساس ائتلاف در پارلمان و دولت جديد را تشکيل داد، افزود، در سايه اين وضعيت است که برخي کار مي‌کنند، ماليات مي‌پردازند، در ارتش خدمت مي‌کنند و هيچ گونه حمايتي از سوي دولت نمي‌شوند و در عين حال، برخي کار نمي‌کنند، مالياتي هم نمي‌پردازند و در ارتش هم خدمت نمي‌کنند.

در همين حال هانگبي رئيس سابق کميته روابط خارجي پارلمان اسرائيل (کنست) با ابراز نااميدي نسبت به تاثير تحريم‌ها در مهار ايران گفت: در دو سال گذشته دولت اوباما شديدترين فشارهاي تحريمي را عليه ايران به مورد اجرا گذاشته، افزود: اما هيچ نشانه‌اي از اين که اين فشارها منجر به تغيير سياست و رويکرد دولت ايران شده باشد، وجود ندارد.

به گزارش روزنامه اسرائيل هايوم هانگبي با اشاره به نادرست بودن برخي تحليل‌ها مبني بر تغيير سياست‌هاي هسته‌اي ايران پس از انتخابات رياست جمهوري، گفت: در ايران سياست‌هاي استراتژيک از سوي رهبري نظام اتخاذ مي‌شود و انتخابات و رئيس جمهور آينده تاثيري در برنامه هسته‌اي ايران نخواهد داشت.

اين مشاور نتانياهو در سخنراني خود در موسسه مطالعات خاور نزديک در واشنگتن خواستار حمله به ايران تا پايان سال ميلادي جاري شد و گفت ما نمي‌توانيم سرنوشت خود را به دست آمريکا بسپاريم.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...