نسخه چاپی

تنها كاندیدا با مدرك دكترای علوم سیاسی هستم

دبیر كل حزب‌ مردم‌سالاری با بیان اینكه می‌توانم اوضاع دیپلماسی را عوض كنم، گفت: رابطه با آمریكا باید در مذاكرات هسته‌ای ترمیم شود، مذاكراتی كه فقط مكان دور بعدی مذاكرات را مشخص می‌كند، بی‌حاصل است؛ مذاكرات باید برد-برد باشد تا رضایتمندی را به دنبال داشته باشد.

مصطفی کواکبیان نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی كه در مجموعه تالارهای دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: تولید تنها راه برای رفع بیکاری در کشور است و ما باید سرمایه و سرمایه‌گذاری در داخل کشور را امنیت ببخشیم و این مهم با سعی دولت در ایجاد فرصت‌های برابر ایجاد می‌شود.


وی دلیل موفق نبودن شرکت‌های خصوصی را تبدیل سازمان‌ها به سازمان‌های شبه‌دولتی عنوان کرد و گفت: ما در عرصه اقتصادی باید محدودیت واردات و توسعه صادرات داشته باشیم و توانایی ایران را در صادرات غیرنفتی بالا ببریم و بودجه را از حالت صادرات نفتی رها کنیم.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کاندیدای اصلاح‌طلب در خصوص برنامه‌های فرهنگی گفت: ما باید نهادهای فرهنگی را یکپارچه‌سازی کنیم و چون کمیت فرهنگی ما لنگ است ما آن را مظلومیت فرهنگی نقل می‌کنیم.


کواکبیان ادامه داد: ما می‌توانیم با کمک گرفتن از مجمع تشخیص مصلحت نظام رادیوتلویزیون خصوصی راه‌اندازی کنیم و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خارجی را به هنرمندان توانمند داخلی خود بسپریم و مجددا خانه سینما را احیا کنیم.


وی با تاکید بر آزادی بیان دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه پادگان نیست و دانشجویان باید مطالبات خود را به راحتی بیان کنند چرا که اصل 8 قانون اساسی همین معنی را القا می‌کند که کرسی‌های آزاداندیشی به صورت علمی و نقادانه حتما اجرا شود.


دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری به نقش تشکل‌های دانشجویی اشاره داشت و افزود: تشکل‌های دانشجویی باید با رعایت حریم‌ها و قانون فعال باشند.


کواکبیان با اشاره به حضور 8 نماینده زن در حال حاضر در مجلس گفت: نقش زنان در کابینه من پررنگ خواهد بود، باید جایگاه سیاسی زنان ما ارتقاء پیدا کند.


وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه سیاست خارجی دولت آینده در باب مذاکرات هسته‌ای چیست؟ گفت: در مذاکرات هسته‌ای باید رابطه با آمریکا ترمیم شود، مذاکراتی که فقط مکان دور بعدی مذاکرات را مشخص می‌کند، بی‌حاصل است؛ مذاکرات باید برد-برد باشد تا رضایتمندی را به دنبال داشته باشد.


دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری نقش وزارتخارجه را در مسئله هسته‌ای موثر دانست و افزود: وزارت امور خارجه ما باید یک دیپلماسی منطقی با تعاملات منطقی و نه غوغاسازی و تشنج‌زا داشته باشد.


کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره با دولت آمریکا به گفته شما در طی 6 ماه امکان‌پذیر است، گفت:‌ معتقدم در چارچوب اصول کشورمان و براساس منافع ملی به مصلحت ملت و در راستای حفظ اقتدار ملت مذاکره با آمریکا را پی بگیریم، اما اگر آمریکا بخواهد با مواضع بالا و تکبر با کشور ما که دارای قدمتی تاریخی و تمدن ساز است وارد گود سیاسی شود هیچگاه با آن مذاکره نمی‌کنیم.


وی خود را تنها کاندیدای دارای مدرک دکتری علوم سیاسی دانست و اظهار داشت:‌من که سالها در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشته‌‌ام می‌‌توانم اوضاع دیپلماسی را عوض کنم.


دبیر کل حزب‌ مردم‌سالاری در پاسخ به سوال دانشجویی که چرا کاندیدای ریاست جمهوری شدید؟ گفت:‌ ما یک کنگره و حزب داریم ما را مکلف کرده‌اند تا در این عرصه حاضر شویم و باید با آنهایی که به ما تکلیف دادند اعلام کنند که بمانیم یا به نفع هاشمی کناره‌گیری کنیم و این به بنده مربوط نیست.


کواکبیان همچنین در سوالی مبنی بر اینکه دیدگاه شما نسبت به ولایت فقیه چیست‌؟ اظهار داشت:‌ بنده 6 جلد کتاب تالیف کرده‌ام که 4 جلد آن تغییر کرده است و تاکید کردند که ولایت فقیه میراث امام (ره) است.


وی در سوالی مبنی بر اینکه روند مذاکرات هسته‌ای روحانی و جلیلی را مقایسه کنید، گفت:‌ سال 82 بحث هسته‌ای مطرح شد و آقای خاتمی برای اولین بار این مسئله را مطرح کردند و سیاست آن دوره در مقابل فشارهای آنها برای مدتی معلق بود تا فشارها برداشته شود و سپس مذاکرات ادامه یافت. در آن دوره ما یک قطعنامه علیه ایران نداشتیم و این یکی از ثمرات این سیاست بود که هیچ وقت مذاکرات ما متوقف نشد در حالی که در دوره جلیلی هفت قطعنامه داشتیم که 5 تای آن در خصوص نفت، کالا، بیمه، بانک و اشخاص بود.


کواکبیان ادامه داد:‌ ما می‌توانیم حقوق هسته‌ای را بدون هیچ قطعنامه‌ای داشته باشیم.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان این نشست به سوالی مبنی بر اینکه برخورد شما با مفاسد اقتصادی چیست؟ بیان داشت: اگر دستگاه‌های رسمی نظارت به وظایف خود عمل می‌کردند 3هزار میلیارد دلار اختلاس صورت نمی‌گرفت و اصل 8 قانون اساسی در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: اگر نمایندگان مجلس سکوت نکنند و اگر اجزای جامعه مدنی ابوذرگونه عمل کنند این مفاسد صورت نخواهد گرفت.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...